Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Kix - 14 oktober 2010 21:30


Sådärja, då har min man och jag landat lite i den information som vi har fått idag. En långpromenad med hunden gjorde susen och vi har diskuterat för- och nackdelar kring den chans vi nu har fått.


Det är alltså frågan om en nationell adoption där ett, för oss, okänt par har bestämt sig för att adoptera bort det barn de nu väntar. Förlossningen beräknas i november och som vi har förstått det får vi barnet i vår hand alldeles därefter... om paret fortfarande vill adoptera bort det. Vi får alltså barnet tidigt, och barnet blir först fosterhemsplacerad hos oss fram till domstolsförhandlingen ägt rum. De biologiska föräldrarna kan när som helst ångra sig under denna process. Efter domstolsförhandling kan de biologiska föräldrarna överklaga beslutet i 3 veckor.


Det finns så mycket mer att berätta om detta, men min man och jag känner att vi inte vill berätta/dela med oss av mer just nu. Dels för att det ännu är lite tidigt i processen men också för att bibehålla någon slags anonymitet kring detta, för oss själva, för de biologiska föräldrarna och för det ofödda barnet som skall bli bortadopterad. Kanske blir mina inlägg hädanefter lösenordsskyddade på grund av detta.


Så långt kan jag säga att vi är intresserade och kommer att gå vidare.


Kix

Av Kix - 14 oktober 2010 15:21

 

Vi är i chocktillstånd.... vi kan bli föräldrar redan i november till ett nyfött, svenskt barn!!!!!!!!!


Puh. Tur att jobbet har fyllt mig med massa sysslor idag så jag inte haft tid att fundera, men nu börjar tankarna snurra...  Jag berättar mer sedan...


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards