Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Jag är bara EN i mängden

Av Kix - 26 april 2011 22:12


Jag har inte hört av mig på länge.... av några orsaker:


- VÅR!!!
- Renovering av hallen MÅSTE färdigställas så att utearbetet kan ta vid
- Ny release på jobbet



Det betyder dock inte att jag slutat fundera. Jag funderar lika mycket... om livet.. om barnlösheten MEN faktiskt också om andras livsöden. Ibland tror jag att JAG har varit med om så mycket skit i livet, men när jag sedan höjer blicken så ser jag att det har ju såååå många andra också. Cancerbesked, sena missfall, brokig uppväxt, missbrukande föräldrar/förälder, utomkvedshavandeskap, barnlöshet, olyckor, dåliga förhållanden etc...


Jag är bara EN i mängden.


Kix

 
 
Hedda

Hedda

26 april 2011 22:52

Ja du är en av många som har upplevt svårigheter i livet. Men ändå helt unik och helt ensam om just DIN upplevelse. Visst har du varit med om skit. En del av det kan man dela med andra, som tur är. Annat är man kanske ensam med hela livet, tänker jag...

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
K

K

27 april 2011 09:38

Sådär känner jag också ibland. Sen tycker jag lite mer synd om mig och tänker "men varför är jag tvungen att faktiskt vara en i mängden?". Haha, jag blir visst aldrig glad.

http://ivantanpadej.blogg.se

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

27 april 2011 10:58

Jag brukar säga att man inte kan tävla i sorg. Jag menar, visst är det bra med perspektiv - men stekt lever blir inte mindre ogod för att barnen i darfur svälter....

kramar

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

Kix

27 april 2011 12:50

Bra metafor!! :) Haha!

 
Ingen bild

Jenny

27 april 2011 11:17

Känner väl igen mig i dina tankar. Ibland blir man så trött och arg på att man måste uppleva tunga saker som radar upp sig i livet. Det känns som när det väl börjat så tar det aldrig slut medans andra i stort sett kan planera sitt liv och det blir så, utan motgångar. Men det är bra att höja blicken så att man inte fastnar i sin offerkofta och tycker synd om sig själv för länge. Det gör bara att man blir handlingsförlamad. Det är otroligt skönt att dryfta sånt här. I min omgivning finns det ingen jag kan prata med alls. Närmsta vän blev gravid första månaden med båda barnen så förståelsen är lika med noll. Hon säger bara att hon vet att det kommer lösa sig för oss. Det hatar jag att höra! Efter fyra års barnlöshet och med odds emot sig samt åldern som tickar snabbt (36 år) så är det inte så enkelt. En annan kommentar som jag fått är att jag inte ska tänka på min barnlöshet ( kommer från någon som fått barn det senaste året, utan problem)utan jag ska tänka på såna personer som tappat sina ben och ändå kan göra saker i livet. Vad säger man? SUCK. Du kan ju gissa att jag slutat föra barn på tal när vi måste prata :)Tack för att din underbara blogg finns! Här får jag mitt andhål i den här frågan, det är underbart! Stor KRAM Jenny

Kix

27 april 2011 12:51

Tack gulliga du! Jag är glad att du läser och och att mina, ibland, konstiga inlägg passar!

 
FC

FC

27 april 2011 13:59

Jo, vi är bara några i mängden. Några av dem som hela tiden undrar om våra axlar verkligen kommer att vara stora nog för nästa grej. Att vara någon i mängden gör inte sorgen mindre. Det säger bara att man inte är ensam om att bära sorger.

Ibland känner jag att de sorger jag aldrig haft skulle ha varit för mycket för mig. Jag kan inte föreställa mig känslan av att lämna tillbaka ett barn jag trodde var mitt, bara tanken ger mig andnöd. Och ändå... när väninnan säger att hon aldrig skulle orka hämta askan av den som skulle födas på ett krematorie - så inser jag att jag ju gör det för att jag inte har ett annat val. Jag fortsätter att andas och finnas. Du gör det också. För att allt annat är omöjligt.

Att vara en i mängden betyder också att vara en av alla, en i en samling. I en form av gemenskap där vi inte delat vägen ned till minsta steg - men där ingen är omärkt. Vi har krigsskador vi aldrig glömmer. Och med de andra tillåts vi att inte skyla över dem. För en stund.

Jag önskar ingen de olika svårigheter var och en av oss har upplevt. Men jag är glad att jag inte behöver vara helt ensam. Att jag är just en i mängden. Kram

http://www.fertilitychallenged.wordpress.com

Kix

27 april 2011 20:47

En sådan otroligt fin kommentar, en av de allra finaste och mest genomtänkta. Och det du skriver är så rätt, så rätt! Tack FC!

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

27 april 2011 20:37

Ja, en i mängden av människor med livsöden - men inte "bara en i mängden". Du är den allra viktigaste faktiskt. I DITT liv! Men jag hoppas att du snart, snart får konkurrens om förstaplatsen....
Lycka till med vår, renovering och release!

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

Kix

27 april 2011 20:48

Tack - det är ju faktiskt en underbar vår i år! :)

 
Miss S

Miss S

28 april 2011 17:31

Visst finns det andra som har det värre eller åtminstone lika jobbigt. Men du har ju bara dig själv att relatera till. Du vet precis hur jobbigt du har det, och det är ok att tycka synd om sig själv och tycka att livet är pest ibland. Eller ofta.
Men tack vare bloggvärlden, så har vi ju träffat så många andra likasinnade, som förstår oss och våra känslor så väl. Det är värt så mycket!
Kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards