Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Nej, tyvärr...

Av Kix - 14 mars 2012 21:47


Åkte på kundbesök med en arbetskamrat som är rätt ny på vårt jobb. Löst snack bilen är ju väldigt vanligt, så det är väl då inte så konstigt att fråga om man har barn dyker upp.


Men jag svarade bara "-Nej" på frågan. Glömde "-Nej, tyvärr". Tycker om det svaret så mycket bättre.


Men sen då, vad förväntar jag mig att den som frågars skall göra? Fråga vidare? Nej, tyvärr, det gör de inte, det är säkert för obekvämt. Fast det gör väl mindre egentligen. Bara jag är ärlig.


Kix

 
 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

15 mars 2012 06:47

Ett extremt kort svar är nog det mest effektiva sättet att visa att du inte vill ha följdfrågor.

http://morgonpigg.nu

 
Ingen bild

Susanne

15 mars 2012 07:40

Hur hade du velat att din arbetskamrat skulle fortsätta?

Kix

15 mars 2012 21:12

Jag vet faktiskt inte. Det blev nog så bra som det blev... Känner honom inte alls.

 
ekke

ekke

15 mars 2012 18:14

Vad jag känner igen det där. Alltid i efterhand tänker jag "varför lade jag inte till ett tyvärr..." Det ska jag göra i fortsättningen, så är det bara!

Kram ekke

http://enfamilj.blogg.se

 
Märta

Märta

15 mars 2012 21:47

eller så kan man svara: Nej, inte än.
Det låter kanske lite mera hoppfullt och så låter det inte som att man har problem om man nu inte vill framhäva det.

http://ivantanpaettbarn.wordpress.com

Kix

15 mars 2012 23:00

Det är också en god ide att svara, om man som du skriver, vill inte vill framhäva att man har problem. Dock är det väl just det jag vill...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards