Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Otrogen

Av Kix - 17 maj 2012 23:31


Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.


Han var otrogen. Jag kom på honom förra söndagen då han hade glömt att stänga sin jobbdator i ett kort ögonblick. Jag läste hans jobbmail, och där stod det… ”hade lust att svänga förbi innan jobbet och krypa ned i din varma säng”, ”längtar att få rufsa om ditt hår”, ”längtar till sommarens semester på Gotland"... Och en fruktansvärt MASSA mail dem emellan.


Jag vet vem hon är. Hon är 12 år äldre än honom. De har haft NÄRA kontakt sedan i januari i år (men de umgicks redan under hösten ifjol). Jag har haft tusen frågor till honom, men jag vet inte om jag blivit något klokare. Han har bara blivit irriterad. Han har dock erkänt att det var fel, men att ”det var inte meningen att du skulle få reda på det”...


Jag ställde krav till honom att så länge han sov under samma tak som jag så fick han inte ha kontakt med henne. Det har han hållit. I tisdags meddelade han att han flyttar ut till stugan på torsdag (dvs idag). Jag sa då att om han inte kan lova att hålla sig ifrån denna kvinna/TANT så vill jag inte se honom eller höra av honom. Han kunde inte lova det utan valde därför att flytta i eftermiddags. Så nu är jag ensam i det som var mitt drömhus, med drömläge.


Vi har sålt huset. När det blir inflyttning i vårt hus för de nya ägarna hänger på mig. När jag fått nytt boende. Jag har köpt en bil som jag skall hämta ut imorgon.


Det här är egentligen för crazy för att vara sant, men visst fanken är det det. Vart är Gud?


Jo, förresten. Han gick med på ett IVF-försök till, satte in två stycken långtidsodlade embryon på lördagen, och på söndagen tjuvläste jag jobbmailen. Inte konstigt att de inte stannade i den mage som varit i uppror sedan dess. -4 kg på köpet! +9 IVF-försök.


Kix

 
 
Ingen bild

Ullis

18 maj 2012 00:30

Att läsa din ärliga blogg har hjälpt mig en hel del på traven i min egen barnlöshets-evinnerlighets-historia med alla misslyckade IVF-försök och den ensamhet man kan känna som "tyst kämpande", och för det vill jag säga Tack. Jag tycker att du är väldigt modig.

Vill så gärna ge något tillbaka men vet inte riktigt vad... Allt jag kan ge är en innerligt varm tanke, en kram i cyberspace, ett "go girl"! Jag önskar dig allt gott.

 
Sara

Sara

18 maj 2012 02:38

jag är så himla ledsen för eran skull. Skickar en massa kramar.

http://lillaunderbarn.blogg.se

 
emeliek@live.se

emeliek@live.se

18 maj 2012 07:33

Åh kix, vad det gör ont i hjärtat att
läsa.
Jag önskar dig allt gott i framtiden och att du lyckas få ditt efterlängtade barn oavsett väg dit.

Åh så jag önskar att det fanns något jag kunde göra för dig :(

http://www.kronsten.wordpress.com

 
jenny_maria

jenny_maria

18 maj 2012 07:38

Fy fasen Kix, du har fått lite mer att bära på än vad en människa borde få.

Hoppas av hela mitt hjärta att du kan få lite lugn och ro när du kommer ifrån honom, ert hus och ert liv; att du kan få hitta tillbaka till dig själv och din styrka. Inte för att det gör någon nytta egentligen men jag skickar en stor varm kram och kommer att fortsätta önska för dig härifrån. Tack för att vi fått följa med så här långt på resan.

http://langtaneftersammanhang.blogspot.com

 
Ingen bild

Mamma Lina

18 maj 2012 08:52

Jag brukar vara expert på att se saker och händelser från två sidor...att det inte är ens fel att två träter...men Kix...du har min fullständiga medkänsla. Att vara otrogen vid ett tillfälle kan vara svårt stt förlåta och komma över, men det du nu går igenom måste öppna en avgrund. All känsla och styrka till dig. Bryt ihop & kom igen...livet kommer åter bli bra...även om det aldrig kommer bli det samma. Stora varma kramen till dig ♥

 
Ingen bild

Åsa

18 maj 2012 09:23

Kix, jag beklagar verkligen! Jag beklagar på samma sätt som om han hade gått bort, för jag antar att det måste vara en sorg, en sorg för det du trodde ni hade och det du hoppades ni skulle få. På ett sätt kanske det här är ännu tyngre att bära än om han faktiskt dött (får man säga så?) eftersom du inte bara kan sörja utan kanske också känner dig förbannad och lurad?

Jag hoppas att du så småningom kan få komma ut ur detta som en starkare och lyckligare människa. Jag förstår att det känns avlägset idag när det säkert bara handlar om att överleva från dag till dag men jag ska tänka på dig och hålla tummarna för dig. Hoppas så att du har släkt och vänner och kanske något proffs som kan lyssna och hålla dig i handen nu och att du inte försöker vara "duktig" och klara dig själv. Man FÅR bryta ihop ibland!

Stor lyckatillkram!

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

18 maj 2012 10:24

Åh Kix....

*Kramar om*

http://Jagvilljagkanjagvagar.wordpress.com

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

18 maj 2012 10:31

Kära, kära Kix....det gör så ont i mig över hur du har det. Efter all denna längtanssmärta kommer detta. Att förlora både kärleken och drömhemmet. Och drömmen.
Jag hoppas att det så småningom går att hitta nya drömmar, ny kärlek och ett nytt hopp som ger dig leendet tillbaka.
Varma kramar

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Dina

Dina

18 maj 2012 10:37

Jag är hemskt ledsen för din skull. Det är fel det han har gjort.

Jag förstår att du känner att det var förgäves att sätta in de två embryona för att redan dagen efter få veta att han har varit otrogen.

Jag hoppas att du kan gå vidare och att en dag kan få ditt barn.

http://dinasthlm.blogspot.com

 
K

K

18 maj 2012 12:20

Åh, fina Kix. Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra, för att allt det här skulle vara lite lättare för dig. Men jag tror att allt blir bättre, till slut.

http://ivantanpadej.blogg.se

 
JW

JW

18 maj 2012 12:46

Fyyy, vad är det här som du ska behöva utsättas för? Vilken idiot till man! Jag är så ledsen för din skull, och önskar av hela mitt hjärta att du snart finner hopp och glädje igen!

Kommer sakna din blogg!

Ta hand om dig,

Stora kramar från mig

http://drommaromsmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

18 maj 2012 12:51

Jag önskar dig all lycka i framtiden, KRAM!

 
Valborg

Valborg

18 maj 2012 12:53

Åh Kix! :-(
Det där är bara för mycket det han utsätter dig för. Önskar dig ork att ta dig igenom detta och en massa lycka och kärlek i framtiden. För tro det eller ej; Något bättre är redan på väg!

Kram

http://www.bebifron.wordpress.com

 
Ingen bild

Jessica

18 maj 2012 14:55

WTF?! Han hade mage att vara otrogen den jäveln! Ursäkta ordvalet, men jag blir så förbannad! Jävla usla karl! Jag har läst din blogg ett tag och läste att du kom honom med att ha kontakt med en annan....men jag hade på nåt sätt, varför vet jag inte, fått för mig att det på nåt märkligt sätt skulle visa sig att det "bara" var kontakt/flirt via nätet eller liknande och att han skulle ångra sig och så skulle ni lyckas med IVF eller adoptera och att det skulle bli ni ändå....Att vara otrogen är illa nog men att vara det under de omständigheter och allt ni gått igenom, det är fan i mig ännu värre! Jag hoppas att du snart hittar ett annat boende och kommer ifrån honom och huset som påminner om det som inte blev ditt liv. Jag vet att du kommer ur detta starkare och att du kommer må bra igen, du kommer få ett bra liv med ärliga fina människor omkring dig. Du kommer hitta kärlek och lycka. Du kan gå med högt huvud i detta, du har värdighet och styrka! Jag hoppas att han skäms och det riktigt rejält, kanske skäms han inte nu men jag hoppas att han skäms så småningom när han vaknar upp och inser att livet inte är grönare på andra sidan staketet och jag hoppas att tanten skäms som hund hon också.Jag hoppas att de båda blir bedragna någon gång, skit ska skit ha! Karma is a bitsch!

Kix

18 maj 2012 21:57

Vad skönt att du skriver med lite hårdare ordval. Like. Det är precis så jag känner många gånger, skräder inte med orden. Det är så mycket i den här historien som gör att man blir så förbannad. Men för att göra det lite tydligare så är det alltså en som heter M som han chattade flirtigt med på FB - 12 år yngre. Men den som han har bedragit mig för är C - 12 år äldre. Lagomt. Ja, jag hoppas faktiskt att C bedrar mitt ex....

 
mammaTEA

mammaTEA

18 maj 2012 15:43

Finner inga ord som skull kunna trösta. Massa kramar till dig!

http://Mammatea.se

 
Mary

Mary

18 maj 2012 16:09

Vilket Jävla elände!

Snälla du, hör av dig så får du namn och nr till psykologen! Jag har varit hos henne nu och hon var bra! Det är värt pengarna! DU är värd det!

Massor av kramar!
Mary

http://dufattasmignu.blogspot.com

Kix

18 maj 2012 21:58

Tack Mary, jag skall tänka på saken!

 
Hedda

Hedda

18 maj 2012 18:31

Det känns som om orden inte räcker till. Som en oönskad omstart på nästan hela livet. Många kramar från mig!

http://heddasdagbok.wordpress.com

Kix

18 maj 2012 21:59

Ja, det var faktiskt en bra metafor.. som en oönskad omstart på nästan hela livet.....

 
TeachMom

TeachMom

18 maj 2012 19:13

Jag vet inte vad jag ska skriva för att du ska må bättre, jag finner inte ord just nu. Jag hoppas att du känner att du har en mängd bloggvänner runt om som hejar på dig hur mycket som helst. Skickar stora kramar och många tankar. Jag hoppas att allt blir bra, så småningom.

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

CH

18 maj 2012 21:42

Men kära kära..... Jag är så hemskt ledsen för din skull. Och hemskt arg på din man. Det finns gränser för hur man beter sig om man ska räknas som en civiliserad person!
Mått ett nytt vackert liv för dig stiga som fågel Fenix upp ur askan!

 
Ingen bild

Jenny

19 maj 2012 09:42

Usch, det här är obeskrivligt. Jävla idiot rent ut sagt! Jag förstår om den här bloggen skapar ångest nu men jag saknar dig verkligen!!! Jag hoppas att livet vänder nu. Att du får det liv som du är värd och ska ha. För det här kan verkligen inte ha varit meningen tror jag. Sköt om dig nu vännen! Varmaste kramen Jenny

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

19 maj 2012 22:37

Nej, det finns inga ord. Jag skickar all bloggkärlek i världen och önskar dig all den lycka du förtjänar så snart det bara går.

http://medandufinns.wordpress.com

 
Anna

Anna

20 maj 2012 09:34

Som vanligt har jag så svårt att hitta orden, blir så grymt frustrerad över att du måste stå ut med detta också!!
Tänkte på ditt meddelande på FB också, fy f-n vad det måste göra ont att du inte behöver dina babygrejer nu! Jag hoppas du vet hur innerligt jag önskar att du också skulle behöva dem nu.

Många kramar!!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Ingen bild

cecilia

20 maj 2012 17:25

Men vilken vidrig människa du varit gift med. Det enda positiva är att du slipper honom i resten av ditt liv. Jag vill oxå säga att din blogg har hjälpt mig med mina ivf/ fet försök. Jag vet att du kommer starkare ur den här situationen men vägen innan du har perspektiv på det känns vidrig. Jag hoppas att det finns någon som du har som kan stötta dig igenom detta. Tänker på dig...

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

20 maj 2012 23:20

SUCK!!!!

Många kramar till dig!
jag vet inte vad jag ska skriva känner jag.
Jag vill förmedla en känsla av att jag tror på dig och jag tror på din lycka men kan inte formulera mig - så jag skriver bara så rakt upp och ner!
Jag tror på dig - och jag tror på att du tar dig igenom detta och kommer ut på andra sidan - lycklig!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

21 maj 2012 08:36

Fy faan vad ont det gör att läsa detta inlägg. Du förtjänar så mycket bättre än det här och jag önskar att jag hade någon mirakelkur som kunde hjälpa. Jag kommer att sakna din blogg och DIG! Hoppas att vi kan ses igen någon gång och att du då fått ut av livet det du förtjänar: allt gott.

Tycker så mycket om dig!
Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

21 maj 2012 21:46

Nej... inga ord räcker till. Jag vet bara, att vi människor får det vi förtjänar, förr eller senare. Du kommer att få en fantastisk framtid, även om det blir på ett annat sätt du tänkt. Och han... ja jag hoppas också hans nya bedrar honom. Att han får råka ut för samma. Styrkekramar i miljoner!

 
Almas mamma

Almas mamma

22 maj 2012 20:49

Finner inga ord, önskar bara att du skulle få slippa allt, få lämna allt bakom och försöka hitta en ny, fin, ljus framtid! Jag tror inte jag känner någon annan jag önskar det mer för än dig!!

Stor kram till dig, Kix!

http://snowangel.webblogg.se

 
mamman

mamman

22 maj 2012 22:21

Vill bara sända dig en kram - det finns inget att säga liksom, men som många andra kommer även jag att sakna DIG något alldeles enormt. KRAMIZ

http://babyonskan

 
Ingen bild

Sara

24 maj 2012 11:47

Finner inga ord....KRAAAAM

/sara

 
Ingen bild

Maria

25 maj 2012 17:42

Men vad f-n!!! Det var det jävligaste. Är karln helt vrickad?! Vet du, var precis så arg du bara vill. Ilskan måste få finnas om man sedan ska kunna läka. Så har det i alla fall varit för mig. Och sorgen behöver få plats. Men du - även hoppet. Så länge hoppas jag åt dig för jag förstår om du har svårt att göra det just nu. Jag hoppas, och tror, att du kommer att få barn. Som tur är utan den här knölen till man. En massa styrka skickar jag till dig från Stockholm och rakt från mitt hjärta

 
C

C

27 maj 2012 17:42

Men fyfan att livet ska vara så fruktansvärt orättvist!
Du verkar vara en underbar kvinna och du förtjänar någon bättre. Så fruktansvärt lågt av honom att vara otrogen.
Jag hoppas att du finner ny lycka i livet och jag tror att du en dag kommer vara en underbar mamma!
Kramar!

http://spyor.blogg.se

 
Ingen bild

www.avlangtantilldig.se

28 maj 2012 19:36

Hemskt. Det finns inga ord. Jag önskar i alla fall dig lycka i livet och att du får bli mamma!

 
Ingen bild

Amanda

28 maj 2012 22:31

Fy fan. Vilken bottenlös jävel. Jag är 100% säker på att du kommer hitta en man som aldrig någonsin skulle såra dig, för du är en fantastisk människa.

Och jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka min frustration i det här med att han gick med på ett till ivf-försök. Fattar han inte hur jävla påfrestande det är att gå igenom?! Och så gjorde han så här. Helt ofattbart.. USCH FY OCH BLÄ!! (Hoppas kärringen han träffar är i klimaktieriet för tusan).

Och slutligen. Tack för att jag fått följa dig i din blogg underbara fina du. Massa massa kraaaaaaaam!!!!

 
Ingen bild

Sarah

29 maj 2012 14:22

Jag önskar liksom alla andra att jag kunde hjälpa. Jag kommer sakna dig här.

Jag hoppas du snart finner lycka.

Massa kramar

 
Ingen bild

ak

3 juni 2012 16:48

Hemskt och överjävligt är vad det är. Önskar dig en framtid befolkad med inkännande varma och omtänksamma människor, istället. Allt gott till dig och lycka till.

 
K

K

9 juli 2012 20:29

Kikar in, Tänker på dig och hoppas att du kommit vidare på bästa möjliga sätt.

Önskar dig allt väl!

http://www.alltinggar.blogspot.se

 
JW

JW

10 juli 2012 21:20

Hej fina du!

Vet inte om du kikar in här längre..? Ville bara säga att jag tänker på dig och jag hoppas att det finns ljus i ditt liv!

Stor kram från mig

http://drommaromsmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Karin

27 juli 2012 01:17

Hej, jag råkade komma in här via någon annan blogg, läste första inlägget och var bara tvungen att läsa vidare. Först vill jag säga att bloggen är otroligt bra skriven, förstår att du har så många läsare som kommenterar. Du verkar vara en fantastisk människa, god, sund, arbetsam och stark. Jag önskar dig all lycka i världen. Kramar!

 
Ingen bild

Magda

29 juli 2012 22:31

Kära Kix!

Tänker ofta på dig och undrar hur du har det? Saknar din blogg otroligt mycket men förstår att det inte är läge för dig att fortsätta skriva här, ändå är jag inne så gott som dagligen för att se om du kanske har uppdaterat något. Ville bara säga att jag och många med mig tänker på DIG och hoppas att du har det bra trots allt du får gå igenom. Ta hand om dig och jag önskar dig all Lycka!!!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Av Kix - 23 mars 2012 22:37

  Jaha.. är det tisdagens snack med mannen ni vill veta om? Då kan jag meddela att det följdes upp med ett hejdundrande ”samtal” även på torsdagskvällen.   Men jag tvistar. Jag borde ju lyda Hej och Hopp's varnande ord om att vara...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards