Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

5,3

Av Kix - 9 januari 2012 21:47


Tjockare än så är den inte på dag 25. Slemhinnan. På tjockaste stället.


Det är ingen ide att ställa sig frågande till denna värdelösa slemhinna, jag vet ju att den inte blir bättre än så när jag blir stimulerad. Den blir faktiskt till och med tjockare utan stimulering. Men vad hjälper det att jag känner till all information när det borde vara läkarna som skall ha bästa bedömningsförmågan. Men för att kunna ge bästa bedömningen så borde väl tidigare erfarenhet av behandlingar vara till grund. Men när de inte har tagit del av tidigare journal så...


Nu är det dags att acceptera den biologiska barnlösheten...


Kix

 
 
Anna

Anna

9 januari 2012 22:13

Fan också!! Finns det inget man kan göra, säkert dumt men finns det inga huskurer man kan hitta på nätet? Så J-la ledsen för din skull, önskar önskar att din slemhinna ska komma igång som min av någon anledning gjorde! Den gången när ni blev gravida då måste den ju ha varit tillräckligt tjock?! Förlåt om jag bara sårar med dumma kommentarer... :( Tänker på dig!

KRAM!!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Kix

9 januari 2012 22:19

Inga dumma kommentarer alls, gumman! Jag hade sen ägglossning när vi blev gravida, någonstans på dag 20-21. Inga mediciner, inget hokus-pokus. Bara ledsen över att vi lämnad tillbaka Gumman 1 vecka innan. Och min slemhinna är något tjockare vid ostimulerade cykler...

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

9 januari 2012 22:36

Är väldigt oinsatt i sådana här frågor även om man lär sig lite av allt bloggläsande!
Men tråkigt med tråkiga besked!!

Antar att du och maken inte kommit längre i adoptionsfrågan eftersom du inte skrivit om det - men åh vad jag hoppas att ett sådant inlägg väntar på att skrivas!
Kram

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
Hedda

Hedda

9 januari 2012 22:48

Näe, så ledsen jag blir för din skull! Kram!

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

9 januari 2012 23:01

Är så ledsen med dig över all hopplöshet och alla återvändsgränder.
Nu önskar jag innerligt att du och mannen ska hitta ut ur denna märka, kyliga gränd tillsammans. Och gemensamt hitta den nya vägen.
Varmaste kramen

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Nelle

Nelle

9 januari 2012 23:07

Så tråkigt! Det här är inte mitt område, men det borde ju vara läkarnas? Mycket märkligt att de inte läser era journaler. Vad händer nu (med behandlingen alltså)?

Kram

http://neverletmego-nelle.blogspot.com

Kix

10 januari 2012 07:51

Ännu vet jag inte vad som händer, IVF-kliniken skall ringa upp och ge vidare instruktioner. Men de har inte ringt ännu. Jag meddelar. Jag kommer att ifrågasätta ytterligare medicinska medel om de kommer med sådana. Jag vet att mediciner inte hjälper. Jag vet. Men inte de som inte läser min journal.

 
Tea

Tea

10 januari 2012 05:36

kram

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Bortom längtan

Bortom längtan

10 januari 2012 09:05

Åh nej så tråkigt! Jag önskar att det fanns nåt mirakelmedel att ta till... Tänker på dig! Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.com

 
Ingen bild

Anka

10 januari 2012 09:47

Det borde vara tjänstefel att inte läsa journal! När jag gjorde ivf såg jag till att få mina journaler skickade från Sös till Huddinge, men ingen läste dem. Ägget tog sig inte, och vi begärde ett samtal med läkare i efterhand. Då hade de slarvat bort min journal, jag blev rasande och frågade om den kanske låg bland skvallertidningarna i väntrummet. Till sist fick de beställa kopior från Sös igen, och så fick vi träffa en överläkare - som kastade ett öga på ultraljudsskärmen och sa "Men du, med den där slemhinnan kommer du aldrig kunna bli gravid." Jag hade alltså gjort en hel ivf i onödan för att ingen bemödat sig om att titta på min journal.

Plötsligt var jag och min slemhinna superintressanta, de ville göra biopsier och ha sig. (citat: "Vi går in och knipsar en liten bit slemhinna med en slags grävskopa, kan man säga." "Eh, nej tack. Inga grävskopor.") Jag gick aldrig tillbaka.

Nu har vi två barn från Korea. Jag hoppas så att din man sansar sig, så att ni också får uppleva den lyckan.

/Anka

Kix

10 januari 2012 21:39

Oj... Fast hej Anka!

Ja, jag tycker också att det är tjänstefel. Skulle mer än gärna dra detta lite ytterligare till sin spets, men jag sitter i beroendeställning och vill inte bråka för mycket. Vilket är synd då jag inte önskar någon annan att behöva uppleva samma sak.

Men vad härligt att läsa att all möda är värt besväret och barnen har kommit till på annat sätt än genom att gräva med grävskopa i livmodern!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

10 januari 2012 12:52

Faan också vilket skit! Blir så frustrerad för er skull vännen. Kan ni inte kräva att få prova i en ostimulerad cykel? Det är ju ändå DIN kropp och era pengar... man tycker att ni borde få avgöra det själv vid det här läget.
Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

10 januari 2012 21:41

Jo, absolut kan vi kräva att göra det i ostimulerad cykel, men när den ostimulerade cykeln inte heller skapar någon höjdarslemhinna så är det ju heller inte så lockande. :/ Fast den ostimulerade slemhinnan brukar vara något tjockare iaf....

 
Ingen bild

Lina

10 januari 2012 14:40

Man hör och läser så mycket men om du orkar/vill osv testa bidrottningskapslar, det gjorde min slemhinna tjock. kram Lina

Kix

10 januari 2012 21:41

Kan man köpa vart?

 
Ingen bild

Jenny

10 januari 2012 17:35

Jag vet ingenting om hur den ska vara men jag blir så ledsen för din skull. Vi kan nog snart göra sällskap du och jag i gruppen om ofrivilligt barnlösa. Jag väntar samma svar i år. Tusen kramar till dig vännen. Sköt om dig!

Kix

10 januari 2012 21:42

Tack! Detsamma!

 
Almas mamma

Almas mamma

10 januari 2012 20:27

NEJ! det här var inte alls det jag ville läsa här idag!!! typiskt! jag blir så arg och ledsen! du kan få lite slemhinna av mig. tänk om det kunde gå att göra så...

homeopati tänker jag. riktig hokus pokus... kanske kan ringa och fråga i alla fall?? det finns en kvinna i östersund som heter Anki och är homeopat. hennes tel är 063-515560 och hon har tel-tid vardagar 11-12. bara ring och prata lite med henne, du behöver ju inte köpa nåt el ta något beslut under samtalet. bara kolla lite??
åh, du behöver ju inte alls förstås, vill bara hjälpa, göra nåt.

massor med tankar och kramar <3

http://snowangel.webblogg.se

Kix

10 januari 2012 21:44

Vilket sammanträffande, fick nämligen namn och nummer till ovan från min kollega. Har du varit i kontakt med henne?

Tack för din omtanke Almas mamma! Kram till dig och dina!

 
Almas mamma

Almas mamma

10 januari 2012 22:24

hej igen. ja, jag hade kontakt med henne innan vårt sista försök nu i höst, så jag kan varmt rekommendera henne. jag förklarade vår situation och hon skickade piller och droppar via posten. egentligen vill hon nog träffa en, men lite rekommendationer och tips har hon säkert!
spännande att du fick samma tips tidigare idag. ett tecken??
kram igen!

http://snowangel.webblogg.se

 
A

A

10 januari 2012 23:29

Kroppen är så jäkla konstig!!! Jag har motsatt problem, min slemhinna blir för tjock och hinner ibland stöta ut sig självt innan äl hunnit äga rum. Varför kunde vi inte bara fått dela på kakan så hade vi båda fått en fin slemhinna?! Man blir så frustrerad av att läsa dina motgångar, om det vore möjligt skulle du "få lite slemhinna" (låter ofräscht) av mig! Jag skulle också dra några år av dig och lägga på mina. Ja, det skulle jag! Önskar dig allt gott.

(P.s du vet att du är varm välkommen på bloggträffen.)

Kram!!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

Kix

11 januari 2012 07:44

OM det ändå hade gått så hade vi båda vunnit på det...

Tack, jag vet att jag är välkommen! :=)

 
Charlotte

Charlotte

11 januari 2012 21:36

Usch vad jag känner mig dig! Jag vet så väl hur frustrerande det är med en omedgörlig slemhinna som inte gör som den blir tillsagt...som alla andras så snälla slemhinnor verkar göra. Tänker på dig och hoppas att den har vät till sig om tre veckor!

Kram!

http://litesiandso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards