Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Kix - 25 juli 2010 17:43


Mycket riktigt. Jag är bekymrad. Och frustrerad. Och irriterad på mig själv.


Som vanligt är det saker som man hela tiden måste gå och bekymra sig över. Det som man egentligen inte skall behöva fundera över, det gör man. Man vrider och vänder, läser på och utreder, tolkar och funderar. Och vad är det nu då Kix svamlar om? Jo:


Lactal – som jag är skall ta varannan dag enligt Tant L (på obestämd tid(?) eftersom hon inte har gett mig några ordinationer om tid).

Bekymmer: Enligt lactal.se: ” Lactal bör undvikas när man försöker bli gravid då Lactal har ett lågt pH och kan försämra miljön för spermierna.”


 – Det här har jag inte fått information om av Tant L. Det var Ett vanligt liv som informerade mig om det. Och nu har ju Tant L semester....


Ovesterin – som jag skall ta varannan dag enligt Tant L (på obestämd tid(?) eftersom hon inte har gett mig några ordinationer om tid).
Bekymmer: Enligt 1177.se: ”Läkemedlet är inte avsett för kvinnor som fortfarande kan bli gravida och ska inte användas när man är gravid eller ammar.”


– Det här har jag heller inte fått information om av Tant L. Borde jag ta reda på det själv? Och nu har ju Tant L semester....


12 embryos i frysen. Det känns visserligen bra, för det borde innebära minst tre frysförsök. Ett av dessa frysförsök startar sannolikt i september, därefter hoppas jag på att våra frysförsök löper på utan extrem väntan, det återstår att se. Nu hoppas jag verkligen att något av dessa embryos vill stanna, men eftersom jag inte vågar hoppas för mycket har jag redan funderat på plan B.. eller är det plan C eller D? Eftersom jag är så missnöjd med den klinik vi idag går till så kanske det skulle vara en ide att byta klinik om vi behöver gå vidare.  Den privata gynekolog vi går till idag, tant L, samarbetar med Carl von Linné kliniken i Uppsala.  

Bekymmer: Enligt linne.se så kan man läsa detta gällande paketpriset om 3 IVF-försök: ”Paret får ha gjort högst tre tidigare IVF-behandlingar (med färska embryon, max fem totalt, inkluderande återföring av fryst-tinat embryo) utan att en behandling lett till barn.”


- Det innebär att vi inte kan köpa oss ett trepack om vi byter till denna klinik. Suck. Det känns som att våra alternativ krymper för var stund som går.


Vad har jag lärt mig av detta? -Fråga mera! Ställ krav på svar. Var inte så försynt och snäll. Ta reda på fakta innan.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards