Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Bekymrad

Av Kix - 25 juli 2010 17:43


Mycket riktigt. Jag är bekymrad. Och frustrerad. Och irriterad på mig själv.


Som vanligt är det saker som man hela tiden måste gå och bekymra sig över. Det som man egentligen inte skall behöva fundera över, det gör man. Man vrider och vänder, läser på och utreder, tolkar och funderar. Och vad är det nu då Kix svamlar om? Jo:


Lactal – som jag är skall ta varannan dag enligt Tant L (på obestämd tid(?) eftersom hon inte har gett mig några ordinationer om tid).

Bekymmer: Enligt lactal.se: ” Lactal bör undvikas när man försöker bli gravid då Lactal har ett lågt pH och kan försämra miljön för spermierna.”


 – Det här har jag inte fått information om av Tant L. Det var Ett vanligt liv som informerade mig om det. Och nu har ju Tant L semester....


Ovesterin – som jag skall ta varannan dag enligt Tant L (på obestämd tid(?) eftersom hon inte har gett mig några ordinationer om tid).
Bekymmer: Enligt 1177.se: ”Läkemedlet är inte avsett för kvinnor som fortfarande kan bli gravida och ska inte användas när man är gravid eller ammar.”


– Det här har jag heller inte fått information om av Tant L. Borde jag ta reda på det själv? Och nu har ju Tant L semester....


12 embryos i frysen. Det känns visserligen bra, för det borde innebära minst tre frysförsök. Ett av dessa frysförsök startar sannolikt i september, därefter hoppas jag på att våra frysförsök löper på utan extrem väntan, det återstår att se. Nu hoppas jag verkligen att något av dessa embryos vill stanna, men eftersom jag inte vågar hoppas för mycket har jag redan funderat på plan B.. eller är det plan C eller D? Eftersom jag är så missnöjd med den klinik vi idag går till så kanske det skulle vara en ide att byta klinik om vi behöver gå vidare.  Den privata gynekolog vi går till idag, tant L, samarbetar med Carl von Linné kliniken i Uppsala.  

Bekymmer: Enligt linne.se så kan man läsa detta gällande paketpriset om 3 IVF-försök: ”Paret får ha gjort högst tre tidigare IVF-behandlingar (med färska embryon, max fem totalt, inkluderande återföring av fryst-tinat embryo) utan att en behandling lett till barn.”


- Det innebär att vi inte kan köpa oss ett trepack om vi byter till denna klinik. Suck. Det känns som att våra alternativ krymper för var stund som går.


Vad har jag lärt mig av detta? -Fråga mera! Ställ krav på svar. Var inte så försynt och snäll. Ta reda på fakta innan.


Kix

 
 
Ingen bild

Pi

25 juli 2010 22:11

Ja, det är så märkligt att man ska behöva ta reda på allt själv, man tror ju att de vet!! Tyvärr är det en hel del man får reda på i efterhand...när man lagt ut ett ANTAL tiotusenlappar. Suck!

 
M

M

25 juli 2010 22:38

precis som du blev jag total förvirrad när jag läste om läkemedlen jag fått av dr L.
hade ägglossning precis när jag skulle ta lactal oxå så det känndes inte roligt!
håller fortfarande på med min ovesterin kräm 2 ggr i veckan men jag vet inte om den gör någon nytta ??
typiskt att det är semesterstängt så man inte kan fråga någon !!
Kram på dig !
http://ledsenihemlighet.blogg.se

http://ledsenihemlighet.blogg.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

25 juli 2010 23:07

När vi skulle till att göra en bäbis mitt i behandlingen så sa hon åt mig att hålla uppe med lactal och ovesterin. Lactal borde ju inte göra något efter ÄL eftersom spermierna redan "gjort sitt" då och Ovesterin ska man sluta med om man märker att man är gravid så då borde det inte vara så skadligt.
Jag fick rådet att hålla upp med lactal och ovesterin på ÄL och tre, fyra dagar. Sen fick jag börja igen. Det var tant L´s ordination så så kan nog du med göra :)

Min mamma har problem med slemhinnorna sen väldigt länge och fick ordinationen att fortsätta en längre tid, så det är inget skadligt. Bara att fortsätta tills tant L säger till om hon inte gett något stoppdatum.

Har bestämt mig för att skriva ner alla mina frågor och ta med mig blocket till tant L så jag inte glömmer något. Det är så lätt att känna sig lugn och tillfreds hos henne att man glömmer sånt man gått och grubblat över :P.

Lycka till! Håller tummar och tår som vanligt

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

27 juli 2010 12:30

Det lät ju inge kul att man själv ska måste ta rätt på sånna grejor :(...Helt sjukt ju :S

KRAM

http://langtanochvantan.blogspot.comhvantan.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

28 juli 2010 10:17

Tack kära vän för att du "tar i" åt mig! Känns bra att jag kan sprida lite optimism till dig också. Hur går det för er? Har tant L´s kur hjälpt? Kramar

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards