Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Behandlingsresultat a la Åsa

Av Kix - 12 september 2010 22:00



Sådärja, då har även jag lyckas sammanställa resultatet av våra 4 ET/ISCI-behandlingar. Jag har även lagt dit vårt kommande FET-försök nu i September, resultatet av det får ni läsa om senare. Se även Miss S statistik här, och Åsas statistik här.


           


Det har varit en konstig helg... jag har ju så många gånger eftersökt att någon skall fråga mig/oss om hur det går för oss. Just denna helg så ringer svärmor och frågar hur det går, vår vän som var referent till adoptionen som jag träffade idag samt en vän som har haft/har lite svårt att fråga/uttrycka sig. Alla dessa vill veta vad nästa steg är och hur det går. Helt plödsligt känner jag att det har blivit fööör mycket. Vi har ju burit vår sorg så djupt inom oss, och när jag vill att fler skall bry sig och fråga och de faktiskt gör det så blir det så blottat på något sätt. Fast bra. Och skönt. Jag vänjer mig. Jag vill ju det...


Kix




    

 
 
MDB

MDB

12 september 2010 22:33

Vad roligt att flera har börjat fråga nu, även om jag förstår att det lätt blir lite mycket på en gång.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

13 september 2010 18:07

Jag tycker också om att folk bryr sig och frågar, men... Inte just nu när vi är inne i ett försök. Då är det bara min och sambons sak. Kanske det för dig just nu också med det kommande FET-försöket?
Din statistik var ju mycket bättre och mer avancerad än min... Får nog göra om och lägga till! :-)
Och hälsa Jennie och Jenny om du träffar dem innan mig! :-) Rätt häftigt sammanträffande. Jag har lirat boll med mina Jennisar, har du det med dina också?

http://www.asa1977.blogspot.com

Kix

13 september 2010 18:56

Åsa, jag förstår att du är en tävligsmänniska, men att rita upp avancerad excelstatistik är inget att tävla om. :)

Säkerligen känner mina Jennisar någon Åsa, men allt bra förvånad skulle de nog bli om jag hälsade från fotbollskompisen Åsa, eftersom de inte har spelat fotboll...:)

Jag tror inte jag har något problem med att dela med mig av mitt FET-försök, det här med att berätta är ju så nytt för mig, så det återstår att se om jag tyckte det var någon bra ide eller ej. Jag är än så länge så glad över att det är någon som bryr sig och frågar...

 
Tea

Tea

13 september 2010 18:11

Tack för ditt grattis!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

14 september 2010 08:42

Det var en bra fåga du ställde i min blogg Kix. Har själv funderat mycket kring det där... Tant L sa att vi ska göra "det" på dagen då stickan visar positivt och sen varje till varannan dag. Men många säger ju att man ska göra det innan ägglossningen för att "säkra upp". Andra säger gör det så mycket som möjligt... vet inte alls vad man ska satsa på (Haha!)

Hur gör ni? (om man får fråga)
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

14 september 2010 12:32

Det är så olika, prövat det mesta. Mer än så vill jag inte gå in på här. Får nog köra på känsla och försöka att inte tänka så mycket.. men det är svårt! Kram Kix

 
Ingen bild

Joanna

14 september 2010 11:34

Nu har jag mailat dig!

Kix

14 september 2010 12:29

Å jag har svarat på det mailet! :)

 
Hedda

Hedda

14 september 2010 12:40

Vad bra att folk frågar ändå! Det tar emot att bryta en vana, den att inte prata så mycket om det.. Kram

http://heddasdagbok.wordpress.com

Kix

14 september 2010 16:52

Jag tycker frågor är ett viktigt sätt att visa att man bryr sig. Därför är jag glad att/när någon gör det...

 
Teachgirl

Teachgirl

14 september 2010 14:55

Intressant att se det uppstaplat så där. Har aldrig kommit mig för att göra det, även om jag verkligen gillar Excel. :)

Jag ska nog försöka göra något sådant till adoptionen, för att se hur länge man väntat och så.

http://varforinteviockså.blogspot.com

Kix

14 september 2010 16:49

Ibland blir saker och ting så mycket tydligare i ett Exceldiagram...

 
Miss S

Miss S

17 september 2010 12:55

Intressant! :-) Ni har ju riktigt många i frysen! Varför har ni gjort färska försök istället för att använda era frysisar tidigare?

http://baby-langtan.bloggplatsen.se

Kix

17 september 2010 17:57

Efter första färskförsöket (då vi hade ett embryo i frysen) så gav vi oss på ett frysförsök. Jag svarade inte på medicineringen som jag skulle (livmoderslemhinnans tjocklek blev inte tillräcklig) och de ökade dosen och ökade dosen utan förändring. Läkaren avbröt behandlingen. Vi valde att gå på nya färskförsök eftersom vi sannorlikt skulle lyckas bättre med medicineringen på ett sådant försök. Nu är vi ju inne på ett frysförsök igen, inte heller denna gång verkar min kropp svara på medicinering som den skall trots ordentliga doser, fast ännu finns det väl tid... jag lär skriva om det i ett inlägg framöver...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards