Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Kix - 10 januari 2011 22:17


Jag hade tänkt skriva min sammanställning av år 2010 i detta inlägg, men jag har något viktigare att berätta.


Jag är gravid, men det är ett missfall. Har varit på VUL idag eftersom vi skulle påbörja frysförsök (IVF) nu i januari, men mensen har ju blivit så sen, så inte förrän på dag 38 fick jag blödning. Det var i fredags, men jag tyckte att blödningen var lite annorlunda, riklig i 2 timmar men sedan försvann den. Men efter alla åren av konstiga cykler och menstruationer så kändes det väl inte så ovanligt eller knepigt. Dessutom såg denna cykels ägglossningstester ut så här:

  


Dvs, ingen indikering på ägglossning och ändå tog jag test både morgon och kväll.


Läkaren som gjorde VUL sa att det ser konstigt ut, som om det vore en missfallsgraviditet. Vi tog ett graviditetstest och det visade positivt. Läkaren sa att det är minimal chans till vanlig graviditet och att missfallet kommer sannolikt snart att sätta igång, men jag skall in på kontroll på fredag igen.


Och ni kanske inte tror att jag är fullständigt överlycklig! Det här bevisar ju att 5 års kämpande äntligen ger någon form av resultat. Även om det är ett missfall så är det första gången vi är gravida. Det betyder ju ändå att det funkar. Helt utan hormoner och helt naturligt. Hur kommer det sig helt plötsligt?


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards