Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Cousin Red

Av Kix - 1 maj 2011 22:15


Ryska snuvan
Lingonveckan
Tant Röd
Kommunistveckan
Röd avgång
Bingo
Red River
Stängt för helgen


Eller kort och gott mens. Jodå, den är MYCKET välkommen. Kanske har den rättat till sig efter missfallet. Skulle i så fall vara helt otroligt... och fantastiskt. Eller skall jag vänta med jubelropen?


På fredag blir det operation, den sjätte på två år gällande livmoderhals eller livmoder (såg att jag tidigare skrev att det var den femte på två år men det stämmer ju inte..). Men jag ser fram emot den som f-n, förhoppningsvis ger det några svar om varför livmodern ser så konstig ut efter missfallet. Skall nog vänta med jubelropen här också...


Varför kan jag inte bara vara optimistisk när dessa två händelser är positiva?


Kix

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

1 maj 2011 23:07

Skönt att mensen kom igång så att ni kan komma vidare. Jag har en vän som gjorde samma operation. Det visade sig att hon hade några rester från ett tidigare missfall som gjorde att de inte lyckades. Efter operationen såg möjligheterna mycket mycket goda ut. Det kommer säkert att vara så för dig med. Håller tummarna och tänker på dig.
Kram!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

2 maj 2011 07:07

Låter hoppfullt. Tack, hoppas att det stämmer på mig också...

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

2 maj 2011 07:32

Jag hoppas att det går bra, även om jag förstår din ironi. Jag har ju ingen erfarenhet av det alls så jag kan bara hålla tummarna.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Tea

Tea

2 maj 2011 08:45

Lycka till på fredag!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
avlängtantilldig

avlängtantilldig

2 maj 2011 09:25

När man gått igenom en helvetes massa tufft som du har så är det jättesvårt att vara optimistisk. Man vågar inte riktigt för man tror att något nytt jävleskap lurar i vassen. Så var det i alla fall för mig. Tor man måste försöka vara optimistisk men inte vara besviken på sig själv när man inte lyckas. Fortsätter att hålla alla tummar för dig - du är i mina tankar även om jag inte kommenterar så ofta. (Är medveten om att man som gravid ibland (ofta?) kan fungera som ytterligare en tagg ihjärtat...)

http://www.enmammautanbarn.blogspot.com

Kix

2 maj 2011 18:04

Jag har läst hur du har våndats i din graviditet, och att det har varit svårt att förstå att det faktistk händer er något gott. Jag känner så igen mig... det är svårt att någonsin tro att det kommer något positivt av allt detta... Och du - du sätter inga taggar i mitt hjärta!

 
Ingen bild

sussi

2 maj 2011 10:38

Hoppas operationen går bra! Jag gjorde i feb. en operation för sammanväxningar i livmodern. Sammanväxningar trots bero på dom 3 skrapningar jag gjort från missfall som inte kommit ut.
På vilket sätt ser livmodern konstig ut menade dom?
Testade minus förra månaden men hoppas kanske denna månad. Som jag skrev förut i det där om att "du kan iallafall bli gravid"-vid missfall kommentaren så föredrar jag ju iallafall att testa pluss. ;)

Måste fråga, har ni hört något mer om gumman ni fick ha hos er? Eller är det så att man helt får bryta banden och inte höra ett dugg? Känsligt ämne att ta upp, förlåt om jag påminner dig om något jobbigt, du behöver inte svara. Men det berörde mig djupt, tycker det var så orättvist för alla inblandade.

Lycka till med operationen, hoppas det gör så att det blir en tipptopplivmoder ;)

Kix

2 maj 2011 18:24

Hej Sussi! Jag vet faktiskt inte helt klart vad hon menade, men som jag kunde se på UL-skärmen så fanns där ingen tydlig livmoderslemhinna... det var som väldigt utsuddat, och otydligt. Möjligen är det några rester kvar sedan missfallet enligt läkaren, men efterom det var så otydligt så gick det inte att se... därför blir det Hystroskopi (dvs operationen på fredag).

Nej, vi har inte hört något om gumman. Banden är brutna och eftersom vi inte har någon kontakt med de biologiska föräldrarna så är det Socialtjänsten som vet vad som hänt med henne efter vi lämnat tilbaka henne. Socialtjänsten har dock sekretess och således har vi ingen info om henne. Nejdå, inte känsligt alls ang. gumman. Hon kommer för alltid att finnas i våra hjärtan, men är ett avslutat kapitel och "just another bump on the road". Ryser dock ibland när jag kikar in i garderoben där vi stuffat in alla hennes grejer...

Om man kan få en tipptipplivmoder, så önskar jag mig en sådan av Jultomten!! :) TACK!

 
Ingen bild

Jenny

2 maj 2011 13:40

Grattis vännen! Jag tycker helt klart du ska glädjas åt dina positiva besked. Hoppas du får ett svar nu på fredag. Det är alltid skönt att få veta så slipper man lägga mer tid att grubbla. Sköt om dig i massor!!! KRAM Jenny

 
Miss S

Miss S

2 maj 2011 19:09

Hurra för att mensen äntligen kommit! :-) Håller tummarna för att op går super på fredag!
Förstår att du har svårt att glädjas dock, efter alla motgångar ni haft.
Kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Hedda

Hedda

2 maj 2011 20:49

Äntligen kom den! Det är ju hopplöst att bara vänta och vänta. Hoppas det rullar på till det bättre nu. Kram! Och lycka till med operationen!

http://heddasdagbok.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards