Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Kix - 29 januari 2010 22:30


Börjar hitta tillbaka till livet igen.. tror jag. Eller ja, livet? Det är ju en definitionsfråga om vad som är livet egentligen. Men jag mår förhållandevis bättre. Jag har ingen huvudvärk och jag har skrattat helt spontant idag. Det är skönt. Jag är också glad att det är helg.


Det har gått 4 dagar sedan operationen. Jag har inte fått något samtal från IVF-kliniken och ej heller från Kvinnokliniken. Det kanske är heeeeeeelt normalt att man skall vänta länge på att någon hör av sig, typ minst 1 vecka. Men i min situation så vill jag inte vänta. Jag har inte tid att vänta. Jag har inte tillräcklig tillit till sjukvården att lita på att de hör av sig. Så jag får helt enkelt starta en ny jakt till veckan. Jag skall verkligen försöka att inte tråka ut er med att åter igen skriva om min jakt på läkare.


I helgen blir det att måla kantlisterna på köksskåpluckor eftersom våra nya köksluckor kommer till veckan. Det blir middag med härliga, goda vänner. Det blir antagligen mer snöskottning. Det blir spaning på en ny köksblandare. Det blir målning av fönster inne i arbetsrummet. Det blir slipning av spackel i samma rum. Det blir städning av huset. Det sista är tråkigast och ligger därför sist på listan. Hoppas att jag inte har tid att tänka på operation, barn, barnlängtan, orättvisor och misslyckanden.


Jag längtar till att vår adoptionsutredning börjar. Undrar hur länge vi skall vänta på att kommunen hör av sig med utredare. Behöver vi ringa och jaga där också?


Eller är jag oerhört otålig bara??


Kix

Av Kix - 29 januari 2010 22:15


Har fått en blog award, tack Miss S.   


När man får en award ska man:
A: Kopiera awarden på sin blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!


Så här blir resultatet av min blog award:

A: Check

B: Check

C: Intressant och intressant? Det är en definitionsfråga....

  • Jag är skitnöjd över vårt hus och inomhus är jag nöjd med vardagsrummet
  • Vi sover med hunden i sängen (om han själv vill)
  • Har mottot "Det som inte dödar, det härdar"
  • Kan pressa mig ganska hårt fysiskt, men är ingen överlevare
  • Jag har skrapat fram tre TV-apparater på en trisslott, men trisslotten försvann i posten...
  • Jag är ingen fiskätare
  • Är en big fan of H/M 

D: Flera av mina de bloggar jag följer har redan fått en award, så jag får helt enkelt ge upp på denna punkt.

E: Länkar till de bloggar jag följer finns i min länklista till höger.

F: Hoppar denna...


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards