Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Finns det ingen annan?

Av Kix - 22 februari 2012 21:42


Där jag bor finns en lokalavdelning för en av de adoptionsförmedlingar som jag köar hos. Denna lokalavdelning anordnar bland annat träffar för blivande/väntande adoptivföräldrar. Jag har aldrig tidigare gått på en sådan träff eftersom jag dels har tänkt att jag inte riktigt passade in, men också för jag inte ännu ansåg mig som väntande.


Men igår var det dags för en sådan träff så jag ringde för att anmäla mig, men döm om min förvåning då det endast var jag som anmälde intresse. Dvs. det finns INGEN ANNAN i mitt område som är blivande adoptivföräldrar och som vill gå och träffa andra blivande adoptivföräldrar, iaf ingen annan som anmält sig.


Jag blev så klart besviken eftersom jag är så redo att ta emot andra människors berättelser, och jag är så redo att hitta någon annan i samma situation, som bor mig nära. Men det är väl bara vi som skall adoptera här i området???


Jag blev dock mycket gladare när jag fick en härlig pratstund med den kvinna som är kontaktperson för dessa träffar. Hon var så öppen och berättade lite om deras adoptionsprocess. Fantastiska människa som delar med sig per telefon till en som är fullständigt anonym. Jag blev glad av att prata med henne.


Men ni andra? Jag vill sååå gärna träffa någon annan som är i samma situation. Vi bjuder på middag! Promise!


Kix

 
 
Märta

Märta

22 februari 2012 22:30

vad tråkigt att det inte fanns fler intresserade. I dec skulle vi haft en återträff från föräldrautb, eller repetionsutbildning hette det och flera grupper var inbjudna. Veckan innan fick vi reda på att för få var anmälda, jättetråkigt tycker jag. Jag känner också stort behov av att träffa andra i liknande situation. Det är ju skönt att internet finns, men det är ju så mycket roligare att träffas i verkligheten! Jag hade gärna träffat dig, men jag gissar att vi bor långt ifrån varandra?

http://ivantanpaettbarn.wordpress.com

Kix

23 februari 2012 07:43

Jag bor i Västernorrland... det generösa Landstinget :-) Men om du är på genomresa är du välkommen på middag!

 
Ingen bild

Jenny

23 februari 2012 14:37

Vad tråkigt att höra vännen! Hoppas det dyker upp några. Vore ju konstigt om det inte fanns fler i er situation! Just idag tycker jag att man känner sig lagomt på gott humör=(skitdåligt humör). Babylycka och babyprat överallt, alla ska leva sig in i sina graviditeter och den lyckan de kände. Nä, fy sjutton. Ingen ens sessan kan jag unna en bäbis. Vem faan har man blivit? Kram

Kix

23 februari 2012 20:05

Du med? Jag har hamnat i någon sorts automatläge för jag har fått overflow i hjärnan av ALL jävla hysteri och snack om den nya prinsessan. Det är som om det inte finns några mörka sidor alls med att alsta barn eller föda barn. Viktoria fick väl ligga på några mjuka rosa moln och bebisen var väl len, slät och grät inget alls. Jävla journalister! Nä, i det svartaste av mitt inre så hade det varit lite intressant om det vore problem att alstra en arvinge i den där familjen. Och jag är INTE nöjd över att jag tänker så....:/ Kram på dig mig

 
Ingen bild

mamman på babyönskan

23 februari 2012 16:58

Sänder dig en bamsekram
Detta inlägg blir man ändå så himla glad av även om du misströstar med att träffa andra blivande adoptivföräldrar.

Men det är väll bara vi som skall adoptera här i området??

Skall, det låter som att det har börjat ta stora kliv framåt.

Kram

Kix

23 februari 2012 19:58

Att jag skriver skall är nog mer en enorm önskan att så skall det bli än att det är helt klart. Jag är fortsatt orolig kring min mans acceptans om adoption, men det går sakta frammåt.

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

23 februari 2012 20:45

Vad synd att det inte var några fler! Ni har ingen kontakt med dem ni gick föräldrautbildningen med?

Vi träffas fortfarande regelbundet - vi som gick utbildningen ihop våren 2007 :-)
När jag gick utbildningen så såg jag andra som gick "hämtabarnkurs" i samma lokaler och drömde om när det var min tur att sitta där. När det var det - ja, då var det inga andra anmälda. Man hade ordnat hämta-barn-kurs varje termin i över 20 år men när det var dags för mig att hämta barn så hade andelen blivande adoptivföräldrar sjunkit drastiskt.

(nu ledde det till att jag hittade en annan kurs i en grannkommun och därigenom lärde jag känna andra ensamstående mammor med jämngamla barn från Vietnam som nu är mina vänner - så det blev ju toppen ändå)
Jag gläds också åt att du identifierar dig som en blivande adoptivförälder!!!!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Kix

23 februari 2012 21:26

Jag har en kille på FB som var med på föräldrautbildningen, men han och hans tjej har flyttat söderut... Men annars har vi inte kontakt med någon annan. Synd. Låter som att du har haft möjlighet att träffa och umgås med andra blivande adoptivföräldrar, det låter toppen. Jag blir lite avis....:)

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

24 februari 2012 08:19

Jag blir också både glad och ledsen. Glad att du tog steget - men ledsen att det är så oerhört få som gör det. Vi har många medlemmar som väntar, men det verkar vara ett omöjligt steg för många att dela sin väntan med andra. Det här är en stor utmaning, hur ska vi hitta mötesformer som inte avskräcker? Vi tar tacksamt emot alla tankar om vad som skulle kunna locka fler att tala om sin längtan och väntan. After work-prat? Träffar där adoptivföräldrar delar med sig? Föreläsningar? Studiecirklar?
Glad blir jag igen av att läsa om att ditt samtal med M blev så bra!

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Jennie

Jennie

24 februari 2012 20:21

Ni får ta en utflykt till Dalarna, vi har haft väntans träffar och lärt känna nya vänner genom dessa.
NU är vi inte väntandes längre utan hemma med en liten tjej från Sydafrika. Men ni är så välkommna på fika och middag hos oss.
Vi är dock inte lika mobila längre som tidigare då vi gladeligen bilade till Kiruna två gånger per år till vännerna där, nu har vi en dotter som nog tycker att 120 mil i bil är lite långt, men åker vi uppöver stannar vi gärna till hos er.

http://www.famhenriks.blogspot.com

Kix

25 februari 2012 07:28

Tack för inbjudan. De jag behöver just nu är nog de som är i samma sits, dvs väntand. Skönt för er att inte längre vara det! Grattis till er prinsessa!

 
Ingen bild

Fru H

24 februari 2012 22:02

Hej där!

Tråkigt och väldigt konstigt om det inte finns nån mer i samma sits. Vi bor inte nära nån storstad direkt men i vår grupp var det ändå många likasinnade...
Tänkte bara skriva angående att du skrev att din man inte riktigt accepterat adoption än. Min var likadan men jag fick med honom på den obligatoriska utbildningen och där fick han träffa de andra männen och de satt även och pratade i grupp bara männen för sig. På nåt sätt ändrade han sig efter denna utbildning. Nu gick det ju vägen med en IVF till slut för oss men vill bara inge hopp att kanske han också ändrar sig. Kan tillägga att min man är ganska, för att inte säga väldigt, envis...
Styrkekramar fru H

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards