Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Kix - 22 februari 2012 21:42


Där jag bor finns en lokalavdelning för en av de adoptionsförmedlingar som jag köar hos. Denna lokalavdelning anordnar bland annat träffar för blivande/väntande adoptivföräldrar. Jag har aldrig tidigare gått på en sådan träff eftersom jag dels har tänkt att jag inte riktigt passade in, men också för jag inte ännu ansåg mig som väntande.


Men igår var det dags för en sådan träff så jag ringde för att anmäla mig, men döm om min förvåning då det endast var jag som anmälde intresse. Dvs. det finns INGEN ANNAN i mitt område som är blivande adoptivföräldrar och som vill gå och träffa andra blivande adoptivföräldrar, iaf ingen annan som anmält sig.


Jag blev så klart besviken eftersom jag är så redo att ta emot andra människors berättelser, och jag är så redo att hitta någon annan i samma situation, som bor mig nära. Men det är väl bara vi som skall adoptera här i området???


Jag blev dock mycket gladare när jag fick en härlig pratstund med den kvinna som är kontaktperson för dessa träffar. Hon var så öppen och berättade lite om deras adoptionsprocess. Fantastiska människa som delar med sig per telefon till en som är fullständigt anonym. Jag blev glad av att prata med henne.


Men ni andra? Jag vill sååå gärna träffa någon annan som är i samma situation. Vi bjuder på middag! Promise!


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards