Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Håkan - en demon?

Av Kix - 14 februari 2012 20:43


Jag kan inte sluta tänka på honom. Håkan Lindström. Han är en demon som har grävt sig in i mitt huvud.


Det senaste jag fastnat för är det här: "Han anser att det handlar om en stark patientgrupp och tror att det inverkat i att andra landsting inte skärt ner i verksamheten" som alltså är Håkans svar på Barnlängtans Norrlandsupprop publicerad i Sundsvalls Tidning.


Men Håkan, vi ofrivillgt barnlösa är inte starkare patienter än någon annan patientkategori. Vi befinner oss i en sådan livskris och längtan att vi inte ser det som acceptabelt att inte bli behandlad för vår sjukdom. En sjukdom som uppenbarligen prioriteras orimligt olika i vår svenska sjukvård.


Jag blir så ledsen när jag dessutom vet att en bloggvän har tappat livsglädjen, när inte vardagen fungerar och jobbet både är stressande och tung. En bloggvän som verkligen inte mår bra pga den ofrivilliga barnlösheten. Behöver jag nämna att hon bor i den här delen av Sverige som begränsar vården. Och det skär extra mycket i hjärtat då jag, för inte så länge sedan, också var så långt nere. Och jag vet att det är sååå skört. Jag ser ändå en ljusning iom adoptionen, men jag kan fortfarande tidvis känna mig oerhört ledsen och undra om barnlösheten någon gång har en vändning. Jag känner så mycket för dig och alla andra som befinner sig i den livskris som den ofrivlliga barnlösheten skapar. Håkan Lindström har nog aldrig varit ofrivilligt barnlös.


Kix




 
 
Nelle

Nelle

14 februari 2012 21:57

Vilken jubelidiot! Överläkare på en kvinnoklinik dessutom, inte en politiker. Borde inte han se till patienternas väl och ve istället för att tänka på kostnaden? Märkligt.

http://neverletmego-nelle.blogspot.com

Kix

14 februari 2012 22:13

Bra sagt, och sant!

 
Lady

Lady

14 februari 2012 22:26

Ja usch vilken vidrig människa!

Kram

http://www.poflady.blogspot.com

Kix

14 februari 2012 22:38

Bara för att nämna det så har jag flera gånger försökt att kommentera på din blogg, men jag kan inte eftersom valen Anonym eller Webadress i drop-down-listan inte finns att välja på. :/

 
A

A

14 februari 2012 22:44

Håkan Lindström är en hemsk människa. För mig är han inte värd mer än en påse sopor, allvarligt talat. Usch!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

15 februari 2012 10:34

Usch vilken idiot. Tänk om hans son eller dotter en dag berättar att de har svårt att få barn. Om han kunde få en insikt i hur det är. Usch för Håkan!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Bortom längtan

Bortom längtan

15 februari 2012 10:57

Ja, usch så arg man blir när man läser förslaget och hör hans uttalanden! Det jag funderar över också är hur de kvinnor som han tar emot på kvinnokliniken i Skellefteå blir bemötta...

Kram på dig!

http://bortomlangtan.blogspot.com

 
Malla

Malla

15 februari 2012 11:15

Ja, om han hade varit politiker hade han kanske tänkt lite annorlunda. I Sverige föds det för lite barn för tillfället( och i Europa), vilket ej är bra för framtiden. Vad ska man göra då? Det finns de som vill ha barn men kan inte få. Hjälp dem! Den lilla kostnaden för ivf är väldigt liten om man jämför med för lite födande av barn som kommer att kosta Sverige i framtiden.

http://www.hjartegryn76.blogspot.com

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

16 februari 2012 07:17

Jag håller med dig. Håkan Lindström får det att låta som att vi har lyckats tjata oss till vård som vi inte har rätt till. Han verkar inte alls ta hänsyn till att vi har avsevärt sänkt livskvalitet genom vår sjukdom. Stor kram till dig <3

http://morgonpigg.nu

 
Ingen bild

Jenny

16 februari 2012 18:02

Jag är mållös. Är inte barnlöshet klassat som en sjukdom under 90-talet? Då borde det väl inte vara någon skillnad mot andra sjukdomar? Det sorgliga är att har man inte varit ofrivilligt barnlös så vet man inte vilken kris det är. En kris som pågår år, efter år, efter år, efter år.....

KRAM

 
Ingen bild

pia

17 februari 2012 21:05

Alla borde få uppleva lyckan att bli mamma. Har skrivit under.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards