Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

4,7%

Av Kix - 10 februari 2012 22:32


Jag värvade 19 att skriva under Norrlandsuppropet. Jippe! Jag värvade alltså ca 4,7% av rösterna.


Och på tal om procent så kommenterade Håkan Lindström (allas vår gulle-gosse... NOT!) den senaste tidens upprop så här: "I 60 procent av fallen får paren ytterligare ett försök genom frysta embryon man kan använda. Och då ligger framgångsresultatet mellan 35 och 40 procent"


Stämmer det verkligen att så högt som 60% får ett FET-försök efter första färska behandlingen? Alltså det är ju faktiskt skillnad mellan att IVF-kliniken fryser ned embryos och den andel som faktiskt får tillbaka ett intakt, fryst embryo....


Och stämmer det då att framgångsresultatet på det första frysförsöket ligger på 35-40%? Jag är OERHÖRT tveksam att siffrorna stämmer. Är det någon som har koll på detta?


Kix

 
 
Lady

Lady

10 februari 2012 23:01

Hej, på Karolinska säger man att chanserna vid FET är 20% ca. Så det låter väldigt optimistisk. Så trist med osympatiska och oinsatta personer i denna aktuella fråga.

Kram

http://www.ladywithpof.blogspot.com

Kix

10 februari 2012 23:03

Ja, att en beslutsfattare i denna fråga skall vara så okunnig är skamligt. Och oerhört skrämmande....

 
Lady

Lady

10 februari 2012 23:04

Skrev fel länk innan, sorry!

http://www.poflady.blogspot.com

 
Märta

Märta

11 februari 2012 14:14

Bra! Jag har också skrivit under! Fast innan jag såg det på din blogg!

Kanske kan du få lika många att skriva under detta också!!! Skulle behövas! =)
http://moderbloggen.blogspot.com/p/namninsamling-for-hogre-adoptionsbidrag.html

http://ivantanpaettbarn.wordpress.com

Kix

11 februari 2012 22:16

Jag skall så klart göra ett försök! :)

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

11 februari 2012 15:27

Bra jobbat kära Kix! Jag och mannen fick ett frysförsök efter IVF:en men då hade vi ju två embryon sedan tidigare. Det var kanske inte ens embryot från landstingsförsöket som överlevde upptiningen. Jag tror att Håkan är lite väl optimistisk. Graviditetschanser till all ära men jag skulle inte vilja kalla missfall för en framgång... Jag skulle vilja veta hur stor andel av paren som föder (minst) ett levande barn efter landstings-IVF:en (+ ev FET) egentligen?

http://morgonpigg.nu

Kix

11 februari 2012 22:44

Ja det är ju faktiskt också en extremt relevant dimension som absolut borde tas hänsyn till när man pratar framgångsresultat! Håkan - läser du det här?

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

11 februari 2012 17:01

Låter skumt! I ett fall av tre tror jag det blir något att frysa, 60 procent överlever upptining, och sen lyckas väl färre än vid färskförsök. Om jag minns rätt.

http://medandufinns.wordpress.com

 
fröken salt

fröken salt

11 februari 2012 18:18

20-25 % sade dom till i oss i Göteborg / Sahlgrenska. Vid FET alltså.

http://frokensalt.se

 
Ingen bild

Jenny

11 februari 2012 19:32

Ja, ibland undrar man varför man bor i Norrland? Jag blir trött på att alltid vi ska ha sämre möjligheter. Vare sig det gäller jobb, barn eller annat. SUCK. Kram

 
Dagsforenliten

Dagsforenliten

22 februari 2012 20:09

Enligt min klinik, Carl von linne i Uppsala, så är tekniken såpass bra nuförtiden när det gäller frysningar att det är lika stor chans att lyckas på ett fet som på ett et.
Dessutom så ska klinikerna vara bättre på att välja ut starka embryon som ska klara frysen.

http://Dagsforenliten.blogspot.com

Kix

22 februari 2012 20:13

Tack för informationen, jag är fortfarande tveksam om siffrorna som herr Håkan säger stämmer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards