Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Norrlandsupprop!!!! Skriv under!

Av Kix - 7 februari 2012 21:41


Nejdå, det är inte ett hot, men det är en uppmaning om att stödja oss som bor i Norrland där våra fyra landsting har de sämsta villkoren för behandling mot sjukdomen ofrivillig barnlöshet. Till exempel så får vi bara ett IVF-försök och ett frysförsök av våra landsting. ETT?!!!!  Ja, ni må tro att jag varit avundsjuk på er som har mycket generösare regler. Det sker en överyn kring dessa regler i slutet av februari, och det befaras bli sämre förutsättningar.


Så, snälla, skriv under här: http://www.barnlangtan.com/norrlandsuppropet och hjälp Barnlängtan och oss patienter att förbättra villkoren.

 

Läs mer om reglerna och förslagen här: http://www.barnlangtan.com/fakta/157.


Och snälla, sprid det via Facebook, Twitter och på era bloggar!


När ni har skrivit under så lämna gärna en kommentar så skall jag räkna hur många jag har värvat! Lite Erin Bronckovich-igt!... :)


Kix

 
 
Ingen bild

Mika

7 februari 2012 22:04

Skrivit under! Hade ingen aning om att det var skillnad i landstingen. Orättvist!

Kix

7 februari 2012 22:06

Så bra!!! Det är tyvärr jättestor skillnad! :(

 
Ingen bild

XB

7 februari 2012 22:59

Jag har skrivit på! Det är sjukt orättvist för oss här i norr. Undrar vad Diskrimineringsombudsmannen säger om detta?

/XB (öviksbo)

Kix

8 februari 2012 07:17

Ja, det hade varit intressant!

 
Anna

Anna

8 februari 2012 08:44

Jag har skrivit under nu.

Kramar till dig

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Ingen bild

cecilia

8 februari 2012 12:01

Jag är värvad oxå ;-)
Tillhör själv stockholms läns landsting och här har vi fantastiska regler jämfört med i Norrland. Vill oxå passa på att skicka mina varmaste tankar och kramar till dig...

Kix

8 februari 2012 12:28

Tack, till båda!

 
Ph

Ph

8 februari 2012 12:03

Skrivit på! Min mans kommentar: 'Va? Med all prat om att folk hellre flyttar från än till Norrland borde de ju ha den BÄSTA vården för ofrivilligt barnlösa, istället för den SÄMSTA!' :)

http://mittlillalingon.blogspot.com

Kix

8 februari 2012 12:28

Ja, man kan ju verkligen tycka det... Eller är våra politiker så inskränkta att de hellre drar ned på kostnaderna nu än att se vilka konsekvenser den minskande befolkningen leder till på sikt??

 
Ingen bild

Ellen

8 februari 2012 12:42

Jag har skrivit under! :)

 
Cornelia - Barnlängtan

Cornelia - Barnlängtan

8 februari 2012 13:03

Tack snälla rara Kix för att du hjälper till att sprida det här och vi hoppas verkligen att det leder till att Håkan Lindstöms förslag inte antas! Och självklart tack till alla andra som skriver på!

http://www.barnlangtan.com

 
fröken salt

fröken salt

8 februari 2012 13:40

Skrivit under! Skamligt att det ska vara så orättvist. När vi gjorde IVF i Göteborg fick vi tre försök plus obegränsat med frysförsök om det var möjligt.

http://frokensalt.se

Kix

8 februari 2012 15:23

Gaaa.... helt otroligt! Tack för att du skrivit under och kämpar för rättvisare regler för oss Norrlänningar.

 
Emelie

Emelie

8 februari 2012 16:42

Skrivit under!

Vi som till och med flyttade genom halva sverige från jämtland till västra götaland för att kunna få bättre hjälp med ivferna..

http://kronsten.blogpsot.com

Kix

8 februari 2012 17:03

Toppen, du är nr 10 på min värvningslista och ett levande tecken på hur mycket dessa ruttna regler spelar roll!!

 
Ingen bild

Johanna

8 februari 2012 19:50

Både jag och min man har självklart skrivit under!
Vi bor i ett landsting där man får mycket bättre villkor vilket vi är otroligt tacksamma för då vi precis genomgår vårt andra IVF.

 
Ingen bild

Magda

8 februari 2012 20:01

Hej Kix!!!

Självklart skriver jag under på att ALLA ofrivilligt barnlösa ska ha samma rätt till vård!!! Det ska INTE påverka vart man bor eller till vilket landsting man tillhör!!!

Hoppas verkligen att detta upprop gör nytta.
Kram Magda

 
Eva

Eva

8 februari 2012 21:24

Har självklart skrivit under. Sjukt att det skiljer så mycket mellan landstingen.

http://mrsstockholm.blogspot.com

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

8 februari 2012 21:26

Sorry Erin, hade redan skrivit på :-)
Ses snart!

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Ingen bild

Drutten

9 februari 2012 10:07

Nu har jag också skrivit på!
Visst är det stört att hur många försök man får ska grundas på var i landet man bor!

 
Ingen bild

Maya

9 februari 2012 10:23

Skrivit på. Jag har haft den otroliga lyxen att bli behandlad på (Sthlm) landstingets bekostnad. Först måånga dyra hormonbehandlingar och till sist 3 ivf:er med graviditet som resultat på den sista. Det har varit ett helvete - men vi behövde åtminstone inte låna pengar, avbryta mina studier, räkna bort adoptionsmöjligheten av ekonomiska skäl, o.s.v
Kramar

 
dearpinkbutterfly

dearpinkbutterfly

9 februari 2012 12:31

Självklart att jag skriver under detta!

http://dearpinkbutterfly.blogspot.com

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

9 februari 2012 17:24

Självklart underskrivet.

http://dujagochframtiden.blogspot.com

 
Almas mamma

Almas mamma

9 februari 2012 22:16

hej vännen! både jag å gubben har skrivit under!
tänker på dig! kram

http://snowangel.webblogg.se

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

10 februari 2012 11:12

Bra kämpat, Erin och Barnlängtan! Det har lönat sig! Såg det medan jag bloggade om uppropet, mycket ilsk över attityden från landstingens ansvarige.....
Tack för igår! Gott att se dig!

http://cecilia.ekhemmanet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards