Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Min FB-status under 2012?

Av Kix - 13 januari 2012 23:00


"Nu lägger vi 6 års kämpande bakom oss och ser framåt! Äntligen!"


Kan det snälla få bli sant. Och kan man då skriva det på FB? Jag som brukar tycka att vissa kommentarer sticker i ögonen, hoppas inte den här gör det.


Eller kanske man kan skriva "Vi väntar barn! Vi vet bara inte när det händer!"


Nä, den var inget bra.


Eller en t-shirt "Made in Landet".


Kix

 
 
Ingen bild

www.mingravida.blogg.se

13 januari 2012 23:45

har följt bloggen ett tag men inte kommenterat förut. tycker att en facebookstatus är bra.. nå ut till massorna och visa att man är glad och stolt och inte smyger men mitt tips vänta tills det kännts rätt ett tag. så gör jag tänker det vill jag skriva så ba nej det kanske är för mkt så bestämmer jag att känns det fortfarande bra om en vecka så kan jag skriva det då. kanske "Vi ska bli föräldrar <3, nu börjar väntan på VÅRT BARN från landet.. men först är det väntan som gäller ett bra tag, men vänta är vi vana vid vid det här laget."

 
Ingen bild

www.mingravida.blogg.se

13 januari 2012 23:46

jag var för snabb jag ville önska er lycka till på er fortsatta väg! kram :-)

 
Ingen bild

Jenny

14 januari 2012 08:36

Ja, tänk om man kunde få veta vad som ska hända under det här året. Eller vill man det? Jag hoppas innerligt att du får en vändning det här året. Du är på väg. KRAM!

 
Malin

Malin

14 januari 2012 10:07

Tycker det va en bra FB status!! Lite lagom sådär... ;)
Hoppas 2012 blir ett super år för er!!
Många kramar!

http://www.varkampofrivilligbarnloshet.blogspot.com

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

14 januari 2012 11:04

Om du bara visste hur mycket jag önskar att någon av de statusarna kan få bli din status snart... Att ni äntligen ska få börja längta mer glädjefyllt efter ert barn som väntar någonstans. Att ni blir mer sammansvetsade under året för att sedan kunna ta emot ett barn som får världens modigaste och envisa föräldrar.
Och kärlek som räcker till månen och tillbaka.
Jag önskar varje dag, från en ö nära dig<3

http://www.solensstralar.blogspot.com

Kix

15 januari 2012 15:06

Tack gumman! Vinkar tillbaka från fastlandet! :)

 
A

A

14 januari 2012 13:03

Kix! Jag ger tummen upp stenhårt för båda alternativen. Steeeeeenhååååårt alltså!! Superbra!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

 
Hedda

Hedda

14 januari 2012 13:07

Jag håller med att det är en bra strategi att klura ett tag på statusraden, och om det känns bra efter några dagar, posta då. Själv har jag aldrig postat något publikt i min status om varesig barnlöshet eller adoption, men jag har postat sådant som de som vet kan klura ut vad det betyder. Det beror på att jag har så många Fb-vänner som egentligen inte är vänner. Många är kollegor och en hel del har jag aldrig ens träffat utanför datorn. Och jag har aldrig orkat göra listor med folk. Däremot har jag använt meddelandefunktionen för att underrätta flera st om vad som pågår i adoptionsprocessen. Lycka till! Skriv det som känns bra för dig! Låt de som inte riktigt vet klura lite. ;)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

14 januari 2012 14:43

Tycker att det är en jättebra statusuppdatering, längtar tills jag får se den! Synd att man inte kan trycka på "gilla" mer än en gång :)
Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen,se

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

14 januari 2012 14:49

Jag gillar "Vi väntar barn! Vi vet bara inte när det händer!" - och tycker om när det kommer statusar som skiljer sig från mängden, som berättar något verkligt viktigt och får människor att haja till.
Och jag hoppas med dig att det är nu det har vänt och ni börjat gå åt det håll som verkligen ska göra er till föräldrar.
Gott 2012 för Kix och Kixmake!

http://cecilia.ekhemmanet.se

Kix

15 januari 2012 15:14

På något vis så vill jag att de omkring mig skall veta att det varit många påfrestande år. Någon form av förklaring till alla deprimerande möten. Jag tycker att FB innehåller alltför många "glättade" kommentarer, då livet inte alltid är så glättigt. Om du förstår vad jag menar.

 
Ingen bild

CH

14 januari 2012 15:07

Törs man tolka det som att din man är med på tåget? I så fall, grattis!

Kix

15 januari 2012 15:09

Han är åtminstonde inte INTE med på tåget, vilket jag ser som ett stort framsteg. Men vi tar ett steg i taget och den dagen min status på FB kommer ut så vet vi med säkerhet att vi är på väg. :)

 
Märta

Märta

17 januari 2012 00:09

Hej!
Tycker också det är bra med FB-status. Jag längtar tills vår adoption ska bli officiell nu, vilket den ska bli när vi skickat papprena till landet. Så slipper man själv och andra som vet smyga omkring och inte våga fråga m.m Jag sitter och klurar på en fb status: "Now it's official! VI VÄNTAR BARN från Taiwan. Vi ska bli adoptivföräldrar, vi är såå lyckliga!" Vet inte om jag ska ha med nåt om "efter många års längtan....vet inte. Har velat utbrista denna status länge. Hoppas det inträffar om en dryg månad...

http://ivantanpaettbarn.wordpress.com

Kix

17 januari 2012 11:53

JAAAA, hoppas verkligen!!! Hur lång väntan på BB är det till Taiwan?

 
Märta

Märta

17 januari 2012 23:17

Det är upp till ett år (genom CSS, Barnens vänner) sedan är det ungefär ett halvår till RB.

http://ivantanpaettbarn.wordpress.com

Kix

18 januari 2012 07:42

Det är ju ändå ganska nära. Fast det är klart, väntan är ju ändå en väntan och det brukar alltid ta tid!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards