Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Vissa saker skall man ta tillvara på!

Av Kix - 11 januari 2012 22:54


Känner att jag har en alltför bitter ton i min blogg, visserligen känner jag mig bitter titt som tätt (eller jag menar allt som oftast...), men idag har solens strålar lett mot mig.  Lite iaf, och det skall jag försöka ta tillvara på. 


1) Våra möten hos familjerådgivningen går verkligen framåt.


2) Min man verkar närma sig tanken på adoption (han har lite problem med att vi inte avslutat IVF-kapitlet ännu...)


3) Hedda har fått barnbesked. (Jag blir visserligen extremt gråtmild varje gång jag läser om er fantastiska adoptionssökanden som ÄNTLIGEN fått barnbesked)


4) Jag kollar in Blocket och hittar DVD-filmer för barn och får en extrem lust att köpa för att börja samla på mig inför vårt framtida barn från Landet.


5) Vi (eller vi och vi... snarare jag) pratade om att köpa en ny hund när vi är hemma från igen från Landet. (Den vi har idag kommer antingen att lämna oss innan RB händer eller också när det händer).


6) Middagsbesök i helgen av ett par som adopterat (den manliga delen i detta par är alltså den person min man har pratat med ang. adoption... dvs när jag "tvingade" honom att höra sig för om anknytning hos andra män som adopterat).


7) Hjärtat skriker efter att få möjlighet att skicka papper till Landet.


Om ni är riktigt duktiga på att läsa mellan raderna så förstår ni att jag börjar närma mig ett inre lugn över att vi kommer att bli föräldrar någon dag. Ett barn under 2013 är bara 1 år bort, typ snart, till skillnad mot de 6 år vi redan avverkat...


Kix

 
 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

12 januari 2012 09:24

Jag blir gråtmild av att läsa det här! ;-)
Kom igen nu maken!
kram

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
wannabemum

wannabemum

12 januari 2012 10:02

Jätteglad för din skull att du börjar se ljuset i slutet av tunneln! Visst kommer det säkert fortfarande att vara väldigt turbulent och jobbigt, med höga berg och djupa dalar, men förhoppningsvis kommer inte dalarna att vara fullt så djupa längre. För min del var det ganska skönt (om än också förstås jobbigt och sorgligt stundvis) att sluta försöka bli gravid på naturlig väg och faktiskt rent av börja skydda mig mot en ev graviditet och helt fokusera på adoption. Stor kram på dig och hoppas att ni får iväg era papper till Landet snart!

http://offerdal.eu/jmblogg

 
Hedda

Hedda

12 januari 2012 10:44

JA, så är det, ni är på väg! :) Det gör mig så glad att läsa detta! Och den möjliga/omöjliga tanken infinner sig att ert barn redan finns någonstans i världen och ni så småningom ska finna varandra! Kram! :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

12 januari 2012 16:36

Här sitter en till som gråter.... Det där lugnet och hoppet - SOM jag har önskat dig det. Så, så glad är jag! Att ni närmar er varandra, och det barn som finns för er. Någonstans.
Glädjekramar!

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Ingen bild

Jenny

12 januari 2012 18:20

Det låter ljust tycker jag! Det är hela tiden som att det genast går lättare när ni fokuserar på adoptionen (om du förstår vad jag menar) och ivf-andet är motstånd motstånd. Jag blir så innerligt lycklig över att kanske finns en vändning för er. Jag känner det på mig att det kommer att lösa sig! Allt i livet blir inte som man har tänkt sig men ibland blir det rätt bra till slut ändå, trots allt. Stor värmande kram till dig!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

12 januari 2012 21:38

Det låter underbart vännen. Du kommer att bli en helt fantastisk mamma!
Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
mamman

mamman

12 januari 2012 21:52

...min mun bara leer, kan liksom inte sluta. Det känns verkligen att det finns glädje igen och framför allt kärlek mellan dig och ditt hjärta. Lycka till.

http://Babyönskan

Kix

12 januari 2012 22:24

...och jag bara tänker på hur positiv och glad jag känner mig bara av att tänka på adoption!

 
Ingen bild

Magda

12 januari 2012 22:38

Åhhh, vad glad jag blir av att läsa om att du och din man verkar vara på väg mot samma mål!!! Jag kan lova honom att han inte kommer att ångra sig om han bara vågar att ta steget mot ett älskat litet barn från ett annat land. Män i allmänhet tror jag har lite längre startsträcka för att komma underfund med att adoption är ett fantastiskt sätt att bli föräldrar på. Tror också att det är mycket värdefullt att ni tagit hjälp av familjerådgivningen samt att han fått möjlighet att ventilera sina tankar och funderingar med en adoptivpappa. Lycka nu till!!! Kram från en trogen läsare och adoptivmamma!!!!

Kix

12 januari 2012 22:54

Åh tack Magda!

 
Litenlängtan

Litenlängtan

13 januari 2012 19:44

Detta är glädjande - din sista tanke - att om ett år har ni kanske barn och att det är snabbt i jämförelse med hur länge ni varit barnlösa - den tanken är igenkänd och visst ÄR det så! Kom igen nu maken! Det är INTE långt borta nu!

http://litenlangtan.bloggplatsen.se

 
Almas mamma

Almas mamma

13 januari 2012 20:47

åh, vilken glädje att få läsa dessa ord! jag blir alldeles varm i hjärtat. er väg har varit lång, krokig och gropig, men just nu är den lite lättare att gå på - de bästa nyheterna idag!! i slutet på vägen finns ett barn, som inte vet än, hur lycklig han eller hon kommer bli som får dig som mamma.
kramar i massor!

http://snowangel.webblogg.se

Kix

15 januari 2012 15:05

Du skriver alltid så fint. Tack! Kram Kix

 
Märta

Märta

13 januari 2012 22:58

Åh vad roligt att du känner dig positiv inför framtiden och att din man närmar sig tanken på adoption! Hoppas han blir ännu mer positiv efter middagsbesöket! =)

http://ivantanpaettbarn.wordpress.com

 
Anna

Anna

14 januari 2012 10:51

Det här låter som ljuv musik!! Helt rätt, ni ska snart bli föräldrar!

KRAM

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

15 januari 2012 19:58

Härlig inställning att du tänker att ni kommer att bli föräldrar någon gång. Det låter som att du har mycket positivt som händer i ditt liv. Hoppas det fortsätter så!

http://morgonpigg.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards