Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Väntrum

Av Kix - 20 december 2011 23:03


Julklappen klar till min mamma och min svärmor:


 


Det är Cecilia Ekhems bok "Väntrum" som jag hoppas de skall läsa för att de vill läsa, och inte för att jag ger den till dem i present (fast så klart ligger det ju en förväntan att de gör det så att deras förståelse ökar... eller ja, börjar existera). Ni som inte ännu köpt boken borde göra det. Den är riktigt bra!


Det gröna hjärtat, som är mellan ljusen, är ett hjärta från Kenya som jag fick av Cecilia i höstas efter att min man uttyckt tveksamheter inför adoption. Och nu när han uttrycker tveksamheter i vårt förhållande passade det bra att träffa Cecilia över en kopp the och träffa hennes två fantastiska barn. Den där pojken hon och hennes man adopterat från Kenya är ju något av det sötaste jag har sett och det bidrar ännu starkare till att adoption är rätt väg att gå. Jag måste bara få min man med i båten...


Kix



 

 
 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

20 december 2011 23:37

Gulledej! <3
Tack för dina fina ord och för boktips! Jag har hopp om er båtresa. Bara ni får syn på varann i den där färjan och hittar den gemensamma vägen till kommendörsbryggan. Gott att ha dig här. Kram å gonatt!

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Hedda

Hedda

21 december 2011 15:07

Hoppas mamma och svärmor läser! Min mamma har också fått ett ex, men om hon läser så lär hon nog inte säga ett pip om det. Men skitsamma.
Jag skulle också vilja träffa Cecilias barn, de ser väldigt fina ut på kort. :)
Och jag hoppas verkligen att du och mannen ska ro i takt framöver. Kram!

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

22 december 2011 09:13

Vilken bra idé. Hoppas det har samma effekt på dom som det hade på min mamma och svärmor!

Jag har också träffat hennes fina son, då var han en pyjamaspojke som följde med i bilen när Cecilia skulle träffa mig. Jättesöt och charmig :)

Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

22 december 2011 16:34

Jag tror också att ni måste byta spår. En klok dam sa till mig att man ska inte stånga sig blodig när saker inte fungerar eftersom det inte är meningen. Man måste byta spår och se nya vägar. Det tror jag stenhårt på. Har tänkt på det många gånger när saker inte fungerat som jag velat. Nu går vi in i ivf-träsket som många andra, ska prata med läkaren imorgon. Dags att tänka nytt. Riktigt GOD JUL vännen! Kram Jenny

 
Ingen bild

Jenny

23 december 2011 12:46

Var hos läkaren idag och fick besked om att jag fått två nya cystor. Det är nog kört för oss att få barn. Jag är så förkrossad. Nu väntar evighetslång behandling med synarela och hjälper inte det så måste jag operearas. Som grädde på moset fick jag veta att min bror ska ha barn igen till våren. God jul! Livet är underbart.

Stor JULKRAM Jenny

Kix

23 december 2011 13:24

:( Livet är fucking underbart för de som får leva det. För oss andra väntar en evighetslång väntan att få leva. Är det verkligen helt kört att få barn för att du har två cystor? Å Synarela som är pest. Stakare.. Kram på dig med!

 
Ingen bild

Jenny

23 december 2011 15:25

Går de inte bort av sig själv nu när jag behandlar så måste jag opereras och då ska man behandlas 10 månader med synarela efter det = flera års tapp och ev för gammal. Efter fem års egna försök anser de inte att vi kan lyckas. Så idag var väl dödsdomen för barnlängtan. Ibland är livet så jäkla hårt. Man fattar knappt varför man måste överleva. Det vore liksom lättare att bara dö.

Kix

23 december 2011 16:51

Å my god... vilken chock. Gumman... vad jag önskade att jag vore dig nära, bara för att ge dig en kram...eller två... miljoner kramar.

Jag kände inte till att de där cystorna kunde ställa till det så fruktansvärt. Finns det inte chans för dig att få operation före den låååååånga behandlingen på 10 månader?

Men gumman, är du verkligen så gammal att du blir FÖR gammal sedan? Visst har ni pratat adoption? Eller finns det möjligthet till ÄD... eller är jag ute och cyklar då med tanke på cystor. Kanske ÄD inte är något alterntaiv då? Eller? Förlåt för min okunskap...

Jag läste boken "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" för några veckor sedan. Titeln talar sitt tydliga språk och precis som jag kan känna mig många, långa perioder. Tyvärr passar den nog in på de flesta av oss som kämpar och går på tuffa nitar. Vissa hårdare nitar än andra. Fy, vad livet är orättvist.

Bort du långt ifrån mig? Vi har bloggträff efter nyår om du har lust att träffa oss som kämpar här i mellannorrland. Om du orkar, kan och har lust alltså. Enorm kram till dig. Och än fast julhelvetet i mångt och mycket är jobbigt för oss barnlängtande människor så vill jag ändå önska dig en sådan God Jul som det kan bli i en skitsituation som du/ni är i. Kix

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

25 december 2011 10:52

God fortsättning! Hoppas att du får en så skön julhelg som du har möjlighet till. Hoppas att 2012 blir ett bättre år för dig till alla avseenden.

http://morgonpigg.nu

 
Ingen bild

Jenny

26 december 2011 09:31

Goa du!! TACK! Just nu känner jag att du är den enda som förstår hur man mår. Jag måste få fler svar av läkaren, hon var stressad och kastade ut oss formligen. Där stod vi, i chock. Tillbaka på ruta ett efter 1.5 år. Endometrios gör att man får inflamationer som gör att man får svårt att få barn. Man blöder upp i buken istället för att ha vanlig mens och för att ta hand om blodet så kappslar kroppen in det till cystor och du får inflamationer. Så har jag förstått det iallafall. Det värsta är att operationer verkar ta tusentals ägg från äggreserven vilket gör att för varje gång så kommer man längre från barn. Min läkare ska kontakta Falun nu och se om de kan gör ett ivf ändå. Sista hoppet.
Jag är ju en mellannorrlandstjej jag med :) När ska ni ha träffen? Du kan väl gå ut med när den är på bloggen så kan jag kolla om jag kan. Vore så kul att träffa er allihop! TACK för allt ditt stöd, jag uppskattar det enormt. Bamsekramen Jenny

Kix

27 december 2011 21:03

Men fy vad skit... så jävla skit. Hoppas det åtminstonde blir ett IVF till... hopppas, hoppas, hoppas!!

Det är A (Hjärtat Blöder - http://hjartatbloder.blogg.se/) som har initierat träffen. Jag lovar att skriva om det här så du får reda på när det blir.

 
Ingen bild

Jenny

29 december 2011 19:44

Vill bara passa på att önska dig ett gott nytt år! Varmaste kramen Jenny

Kix

31 december 2011 17:02

Tack Jenny, detsamma! Hoppas vi ses 2012!

 
Almas mamma

Almas mamma

30 december 2011 10:55

hej kix! ville bara skicka dig en extra kram och en önskan om att du får bli mamma 2012. tänker på dig varje dag!

och till jenny - testa zonterapi och/eller akupunktur. jag har också endo, jobbigt och kämpigt. testa också att dra ner rejält på socker och vetemjöl, det hjälper också. kram till dig och kämpa på, det kan gå, jag lovar!

http://snowangel.webblogg.se

Kix

31 december 2011 17:05

Hej Almas mamma. Tack för din påhälsning och för många fina tankar från dig! :) Och tack för hälsningen till Jenny. Hoppas hon läser!

 
BabyCraving - Längtan efter barn

BabyCraving - Längtan efter barn

30 december 2011 21:35

Trillar in för första gången. Vad handlar boken om? Barnlöshet? :)

http://www.babycraving.wordpress.com

Kix

31 december 2011 17:05

Ofrivillig barnlöshet, kort och gott!

 
Ingen bild

Jenny

31 december 2011 18:43

Tusen tack för tipset Snowangel! Klart jag läser det som händer här :) :) Jag äter väldigt lite socker men jag har inte slutat med vetemjöl. Kanske får göra det! Ska kolla upp zonterapin och akupunkturen också :) Bamsekramen!!!

 
Pia

Pia

1 januari 2012 20:23

Tack för en bra blogg, jag undrar om jag får länka till din blogg från min?

Gott nytt år!

http://avlangtantilldemjanas.blogspot.com

Kix

1 januari 2012 21:18

Självklart får du det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards