Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Statistik

Av Kix - 6 november 2011 21:18


Det går en positiv våg över Västernorrland och flera av mina bloggvänner har plussat. Det gör mig både enormt glad för deras skull, men samtidigt också något missmodig. För om statistiken skall stämma, så borde det väl vara rimligt att kvoten nu är fylld. Ja, jag vet vad ni kommer att säga...  men det gör mig inte mer positiv till detta IVF-försök.

Statistik intresserar mig så jag gjorde en sammanställning på mina kära Västernorrlänningars IVF-försök, men jag publicerar enbart en mindre del så att ni inte tar illa upp.


 


Jag sprayar med Synarela och sedan blir det Menopursprutor. Intressant, eller hur?! :)

Kix









 
 
mamman

mamman

6 november 2011 21:59

Statistik är intressant. Förstår dock inte hur du tänker men det är nog för att jag inte är i det.
Fast hur intressant det än är så kan det alltid ändras åt det ena eller andra hållet, beroende på hur man vill ha resultatet. Nu tycker jag dock att du skall använda till att hålla modet uppe till det är dax att kolla plusset. Lycka till.

http://babyonskan.wordpress.com

 
Ingen bild

DM

6 november 2011 22:08

Jag förstår ju naturligtvis att du uppfattar mitt föregående inlägg som kritik, men det innebär ju inte att jag verkligen verkligen hoppas att du har statistiken på din sida denna gång!

Kix

6 november 2011 22:17

:) Tack!

 
M

M

6 november 2011 22:19

Jag tycker att du och jag bestämmer att det inte kvoten inte är fylld än och att vi därför också kvalificerat oss för ett plus nu. Plussen kanske är spridda över månaderna? I så fall har vi ju 3 i oktober och 3 i november. 2 platser finns kvar i november och dom är reserverade för dig och mig. Bra va? ;) Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.com

Kix

6 november 2011 22:22

Hahaa... ja, det var bra! Statistik kan man verkligen vrida och vända på!

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

6 november 2011 23:18

Oj så jag känner igen det där med att tänka sig en ransonering på de goda resultaten från vår tid med alla fruktlösa syskonförsöken. Jag fick ibland sluta läsa på de forum jag hängde för att jag hade så svårt att hantera de andras plus eftersom jag kopplade det till att vi skulle ha sämre chans att lyckas.
Jag har tänkt mycket på dig idag och hoppas, hoppas, hoppas att er kamp till slut ska få sin glädje.
Kramar

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Hedda

Hedda

7 november 2011 14:11

Du vet att andras plus eller minus inte har någonsomhelst påverkan på ditt plus, eller hur? ;) Man skulle kunna invända att urvalgruppen är alldeles för liten, att statistik (som ju rör grupper) och individens resultat inte har något med varandra att göra, att sannolikheten för ditt plus har med helt andra faktorer att göra än hur andra plussar. ;) Allt det där vet du ju, så därför är det fortfarande stor chans för dig att plussa. Så det så! :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

Kix

7 november 2011 20:01

Logiskt. :)

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

7 november 2011 16:26

Låter bra med synarela och menopur, har du provat det förut?
Tror som M att det finns två platser kvar i November och de är era! :)
Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

7 november 2011 19:56

Nej, jag har alltid haft Gonal-F. Synarela körde jag med de två första IVF:erna.

 
Almas mamma

Almas mamma

7 november 2011 20:16

syranela som strulade och fick bli samma typ av medicin fast i sprutform (underbart - en spruta höll i 4 veckor!!) å sedan menopur!!

önskar dig, er all lycka! klart som attans att ni oxå ska ha ett +!
kram

http://snowangel.webblogg.se

Kix

7 november 2011 20:30

Aha. Jag uppdaterar min statistik (som egentligen också innehåller antal ägg, antal befruktade, antal blasto, antal tillbaka, antal till frysen.... Och en kolumn Övrigt :)

Visst är det läskigt att jag har sammanställt det?! Och jag vet egentligen inte varför jag gjort det.. för jag tror det gör mig varken mer eller mindre hoppfull.

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

7 november 2011 20:33

Jag är såå avundsjuk på alla som har plussat fastän jag vet att de går med en väldigt skör skatt och att ett plus egentligen är väldigt läskigt till en början. Det verkar vara något i luften eller nåt hos er i Västernorrland. Lyllo dig som bor där. Kan inte Västerbotten också få vara med på den fina statistiken? 100 % plus till alla! Jag vill också få bebis!!!

http://morgonpigg.nu

Kix

7 november 2011 21:30

Fast, som jag skrev... jag tror kvoten är fylld nu.... pessimistisk som jag är.

 
K

K

8 november 2011 12:35

Jag tror absolut inte att kvoten är fylld. Jag tror att massa plus är ett bra tecken, då vet dom vad dom håller på med! :)

http://ivantanpadej.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards