Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Puff-puff

Av Kix - 1 november 2011 21:43


Puff-puff.


Hade glömt bort den goda eftersmaken av Synarela. Jippie. Nu är den här igen. Förstör både mat och dryck.


Ungefär som Stopp-och-väx. Ni minns sluta-bita-på-naglarna-medlet. Det förstörde ju också både mat och dryck. Och jag har inte slutat bita på naglarna för det.


Vilken liknelse... det är väl det Synarela gör också... ja, stoppar äggproduktionen för att sedan med sprutor stimulera så att äggblåsorna skall växa.


Kix



 
 
K

K

2 november 2011 11:13

Ja, den är fruktansvärd! Och jag fick alltid ont i gommen av Synarela, så även om jag ville äta så kunde jag inte.. :)

http://ivantanpadej.blogg.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

2 november 2011 14:10

Usch vilken bra liknelse. Fick tillbaka smaken av stopp-och-väx i munnen. Sög på tummen när jag var liten och var tvungen att lära mig att tåla smaken varje dag :P

Skönt att ni är på g. Hoppas tiden går fort som tusan!
Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

2 november 2011 15:53

Jag fick ta synarela i 12 månader mot endometrios. Ingen rolig upplevelse. Värst var svettningarna och olustkänslan. Och ingenting fick jag för det heller. Bara vänta ett år till på att försöka igen. Hoppas det går bättre den här gången för er. Jag håller tummarna! Är Falun att rekommendera? Ska de vara bättre än Umeå? Kram

Kix

2 november 2011 17:11

Nä, fy för att spraya såååå länge. All mat måste vara förjäves känns det som. Stackare! Jag har ju varit 7 gånger i Umeå så det känns bra med förändring. Dessutom är Falun i framkant när det gäller långtidsodling, vilket jag fått erfara att Umeå har mycket mindre erfarenhet och är osäkrare på. Dessutom har jag upplevt Umeå vara svår att få tag i och dålig på att återkomma. Mina bloggvänners respons och resultat i Falun talar ett tydligt språk dessutom. Kram

 
Ingen bild

Jenny

3 november 2011 19:21

Skönt att höra lite innan man bestämmer sig för var man ska ta vägen. Jag glömde fråga, är Falun ett privat ställe eller kan man även fara dit via landstinget? Tusen tack för ditt svar, det uppskattar jag verkligen! Varmaste kramen Jenny

Kix

3 november 2011 21:53

Jag kollade till Västernorrland och Jämtland, och på båda deras sidor står det att de skickar patienter till IVF-kliniken i Umeå. Att Västerbotten och Norrbotten gör det ser jag som självklart. Så om info på hemsidan stämmer så verkar det vara Umeå som gäller för det landstingsfinansierade. Men hör dig för på ditt landsting så du vår veta med säkerhet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards