Alla inlägg under oktober 2011

Av Kix - 7 oktober 2011 22:54


Jag är faktiskt lite stolt över mig själv idag. Lite iaf...

Det kom in en fd. anställd på jobbet idag. Hon hälsar aldrig på annars, men just idag kom hon in med sitt barn-barn. Jag ser varningstrianglar, varningsskyltar och klockorna ringer varningssignaler. Hur undvika detta?

Men för första gången på länge lyckas jag faktiskt RIKTIGT, FUCKING bra att gå omvägar. För precis när jag gick ned för att fika (ja, vi har två våningar och öppet mellan planen), så ser jag att hon tar den andra trappan upp och går och visar upp detta barn-barn för alla på vår våning. PUH. Hon kommer sedan ner till fikat och sätter sig  vid en annan gruppering än den jag sitter vid... PUH. Hör i mitt tränade öra att inte höra så bra, men dock ändå höra att de pratas så in åt h*e mycket barn i den grupperingen. PUH.

Men i alla fall... om jag skall återgå till min rubrik.... två av mina närmaste arbetskamrater sitter i denna gruppering. Och efter fikat bad jag att få prata med dessa två på sidan (ja, de känner mycket väl till om vår situation). Jag sa att jag egentligen inte hade någon aning om vad som diskuterades runt bordet men att jag vill gärna, om de kan och har lust, att de visar sin kunskap om området barnlöshet (via mig då) och faktiskt uttrycker att, typ, inte är så enkelt som att bara skaffa barn, eller bara skaffa syskon, eller planera barn tidigt på året... eller what ever, som kan vara en kommentar till någon som har brisfällig kunskap om ett mycket vanligt problem. Ja, hängde ni med...

Jag är iaf ganska stolt att jag agerar på något som kan, i kommunikation med andra, vara till fördel och försåelse för ofrivllig barnlöshet/barnlösa.

Kix



Av Kix - 2 oktober 2011 22:05


Jag kan inte kommentera hos er som har blogspot, ja, bara så att ni vet. Jag passar därför på att gratulera Anna till plusset - STORT HEJDUNDRANDE GRATTIS och en VARM KRAM. Jag visste ju egentligen hela tiden att det skulle bli ett plus på ert blastoembryo!!  Falun is da shit!


Blogspot har tydligen inte ännu hittat lösningen till varför vissa inte kan kommentera på deras bloggar, så jag får tyvärr nöja mig tillsvidare med att bara läsa era bloggar.


Kix



Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards