Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Hörrni-ni-ni...

Av Kix - 29 augusti 2011 22:12


IVF-kliniken ringde idag (eftersom jag varit på VUL idag inför kommande frysförsök). Hon sa att ägglossningstestet skulle tas tre timmar efter morgonkissningen. Alltså inte direkt på morgonen. Det har jag ju ALLTID gjort. Skall man alltså inte det?

Hur gör ni, när tar ni era ägglossningstester?

Kix

 
 
jagvilljagkan

jagvilljagkan

30 augusti 2011 00:14

Hmm... tidigare har jag gjort så att jag testat tre ggr per dag. På morgon runt åtta, em 17 och kväll 21. Nu på mitt senaste försök testade jag varje gång jag var på toa :D

Jag kan iaf säga att jag aldrig någonsin haft omslag vid sex-tiden på morgonen, utan tidigast 8.

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

Kix

30 augusti 2011 07:47

Oj... flitigt! Det blir många ägglossningstest i slutändan! :)

 
Tonci

Tonci

30 augusti 2011 06:17

Intressant. Jag brukar alltid ta med morgonkissning. Sa hon varför senare?

http://vivillockshabarn.blogspot.com

Kix

30 augusti 2011 07:45

Näe, och jag frågade väl ju inte heller...

 
Tea

Tea

30 augusti 2011 07:02

Aldrig hört någonting sånt! Konstigt!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Sara

Sara

30 augusti 2011 08:02

Jag kommer ihåg att ivf kliniken i Umeå sa att man inte skulle ta med morgonurinet, jag brukade alltid gå upp och morgonkissa tidigt och sen när jag klev upp så gjorde jag ältestet. Tror att det beror på att morgonkisset är så koncentrerat.

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

Kix

30 augusti 2011 10:29

Se där. Då är det jag som inte fått den informationen av dem tidigare. Kanske är det därför jag inte har fått något ägglossningsutslag vissa månader.... jag har tagit testet på helt fel urin!!!

By the way. Nu är det tidpunkt att kissa på stickan... dvs INTE morgonurinet! :)

**UPPDAT 10 MIN SENARE**
Sicken tur att jag har er! Nu när jag kissat så fick jag utslag på stickan. Har meddelat IVF om detta så nu väntar jag bara på när jag får åka till Umeå för FET!

 
Emelie

Emelie

30 augusti 2011 09:03

Jag kan inte få positivt med morgonkiss, därför trodde inte jag att jag hade någon äl då vi började utredningen eftersom jag aldrig fått positivt på något test.

Jag måste alltid testa runt 12-tiden för att kunna få rätt resultat.

Men sen står det ju i vissa bruksanvisningar att man ska ta med dagsurin eftersom koncentrationen i morgonurinet inte alltid är lika hög som på dagen.

http://kronsten.blogspot.com

Kix

30 augusti 2011 10:10

Aha... nu blir jag bildad!

 
Ingen bild

Jenny

30 augusti 2011 10:13

Där ser man! Har alltid provat på morgonen! Det ska jag inte göra framöver, tackar för tipset! :) KRAM°!!!

 
Anna

Anna

30 augusti 2011 16:26

Det var nytt för mig. Sist jag testade hade jag inget utslag på morgonurinet men tyckte verkligen det molade som ÄL, när jag kollade på em visade det utslag (billighets tester).

Bra att du fick omslag idag ändå, nu ska det fan bli jackpot!!

KRAM

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

30 augusti 2011 17:30

Tack för upplysningen! Det visste inte jag heller. Har nästan inte testat alls med ÄL-test tidigare eftersom landstingsläkaren försäkrade mig om att jag hade godkända ägglossningar men har tänkt att testa noggrannare om inte IVF-beh fungerar nu. Det känns som att det faktiskt vore skönt att veta vilken kväll jag och mannen ska lägga krut på. Tidigare har vi försökt köra som vi känner den "aktuella veckan", men hur lätt är det? Till slut blir man ju trött och öm...

http://morgonpigg.nu

 
mamman

mamman

30 augusti 2011 20:39

Lycka till nu :-)

http://babyonskan.wordpress.com

Kix

30 augusti 2011 21:22

Tack, tack!

 
Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

30 augusti 2011 20:50

Det va news för mig med! Nu fick jag iofs utslag, både med billiga och med CB, i förra cykeln på dag 15 och vi gjorde en donatorinsemination. Fast det va ett par månader. Våras som jag inte fick utslag, men förr har jag alltid fått det. Men nästa cykel ska jag testa att ta det senare. Men när ska man ta det då på fm, vid lunch eller på em?

Håller tummarna för er nu! Men jag förstår att du börjar tappa tron o hoppet, been there before :(

http://mitthemochmintradgard.blogg.se

Kix

30 augusti 2011 21:30

De sa till mig att jag skulle kissa morgonurinen först och därefter ta ägglossningstest vid nästa kisspaus, ungefär 3 timmar senare. Dvs på fm som svar på din fråga. Tack för tummarna!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

31 augusti 2011 15:18

Vad konstigt! Jag har alltid tagit på morgonen och sen på kvällen...
Men de vet ju bäst. Bara att lyda.
Lycka till vännen!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pi

2 september 2011 08:50

Har ALLTID tagit med morgonurinet, undrar hur många stickor man slösat på det?

Se, man lär sig något nytt varje dag!

Kix

2 september 2011 09:11

Ja, så tänker jag också...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards