Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Kix - 25 augusti 2011 22:23


Vi har gjort 6 IVF-försök, 4 färska och 2 frysförsök. Samtliga har skitit sig, aldrig något plus. Hoppet inför det 7:de försöket om några veckor är i stort sett obefintligt. Jag skulle nästan vilja påstå att jag inte har något hopp kvar.

Jag vet inte om jag har börjat komma in i acceptansfasen, alltså att jag sakteligen har börjat acceptera att det inte blev några biologiska barn. Jag tror det eftersom jag nästan inte ens längtar till frysförsöket, jag räknar inte ned, jag bara tar det som det kommer. Men jag tror att acceptansfasen kommer att ta tid, så hela hösten får bli en mental bearbetning av att inte få lämna ifrån sig något biologiskt. Men kanske ännu mer att inte få uppleva att vara gravid och föda ett barn. Det är nog det som gör mest ont.

Urk, nu gråter jag också. Det har jag inte gjort på länge. Förvånansvärt länge. Men det här berör så oerhört. Jag längtar bort från verkligheten. Måste den vara så jävla sann.

Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards