Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Dagens fråga:

Av Kix - 22 augusti 2011 22:43


Om ofrivillig barnlöshet vore ett lyxproblem, tror ni då att de som lätt har fått barn inser att de bär på en lyxskatt och inte borde klaga?


Kix

 
 
WildaMathilda

WildaMathilda

23 augusti 2011 08:23

Där satt den!! :o)

Kram

http://ivfdagar.blogspot.com

 
Ingen bild

Ellve

23 augusti 2011 12:51

Ja!

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

23 augusti 2011 14:58

Det gör mig mest förbannad, tror jag, människor som gnäller (mycket) om sina barn. De fattar inte hur bra de har det.

http://medandufinns.wordpress.com

 
Ingen bild

ahns

23 augusti 2011 21:27

Läste lite fel, men det funkar nog det med - att de som har lätt att få barn ska betala lyxskatt. Kan kanske finansiera en del av alla våra behandlingar...

Kramar!

Kix

23 augusti 2011 22:01

Haha... ja, det vore något!!

 
Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

23 augusti 2011 22:04

Det har verkligen blivit ett felanvänt ord i det här sammanhanget, det finns väl saker i världen som e lyxproblem men att ha en sjukdom o inte få vård för det eller att genomgå en livslång sorg som man inte vet när man får ett avslut på det kallar jag inte lyxproblem.
Det som oxå e märkligt e att de som hävdar att det e ett lyxproblem att inte kunna få barn har antingen egna barn o har då antingen glömt hur fantastiskt det va när de fick dem, hur det e att älska någon eller bli älskad villkorslöst och hur tomt det skulle kännas utan dem. Eller så va de inte önskade och de älskar inte sina barn.
Sen finns det de andra som hävdar att det e ett lyxproblem som inte har några barn alls och som heller inte vill ha barn. De hävdar ofta att jorden e överbefolkad o att vi inte ska hjälpa till att skaffa fler barn. Men de har inte tänkt på att vi i västvärlden inte e överbefolkade utan vårt barnafödande minskar och för att våra samhällen ska fungera så måste det födas barn i en viss takt. Och i många av de delar i världen där det e överbefolkat är de beroende av bistånd från väst och om vi ska kunna fortsätta med det så måste vi föda fler barn. Men det tänker de inte på innan de yttrar sig!

http://mitthemochmintradgard.blogg.se

Kix

24 augusti 2011 07:33

Det var en lång och mycket välgenomtänkt kommentar. Tack för din synpunkt på detta, och jag kan inte annat än hålla med om dina både personliga och statistiska ord.

 
Ingen bild

Mikael

14 september 2011 20:44

Hur har sista försöket artat sig? blir du gravid?

Kix

14 september 2011 20:49

Nädu, det blir jag inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards