Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Kix - 4 juli 2011 22:23


Bröllopstal som bedyrar att ”kärlekens gåva är ett barn” och ”beviset på deras kärlek är A” är väl för fruktansvärda att behöva lyssna på. Vem sätter ihop ett sådant gallimatias till tal?


Uppenbarligen pappan till bruden. Och kanske var det bara jag som satt där bland bröllopsgästerna som reagerade. För det är väl en sådan minoritet som förstår att barn inte alltid kommer ut av kärlek.


Och visst är det underbart att sitta bredvid en ammande mamma som blottade bröstet var 30:de minut till en två-veckors liten en. Men som om det inte vore nog – HON AMMADE DESSUTOM SIN 2-ÅRING. 2-åringen passade dessutom på att testa alla höga toner som någonsin gick när han inte fick som han ville. Pappan tittar på mig och frågar om jag vill ha honom?


Hur svarar man på den? Om jag vill...


Nä, visst det var ett jättefint bröllop, men det kunde varit trevligare om man inte behövde småprata med en mamma som ammar HELA tiden och en pappa som inte annat kunde göra än att prata om sin 2-åring.


Nu behöver jag vila upp irritationsnerven, den har varit spänd i stort sett hela helgen.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards