Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Bullshit

Av Kix - 24 juni 2011 22:59


Precis. Bullshit. Så f*ing bullshit.


Kroppen har INTE fattat att den skall kunna bli gravid igen om den en gång varit gravid. Idag visade sig de första tecknen på att ytterligare, puh, det SJÄTTE IVF-försöket har gått åt skogen.


Idag under midsommarmiddagen. Precis som jag skrev i gårdagens inlägg. Precis vad jag befarade. Och tyvärr hade vi gäster hemma hos oss, så hur gör man då? Ber man dem gå för jag behöver skrika ut mitt vrede och gråta hejdlöst. Jag behöver det!!!!  Nä, istället håller man god min men följer knappt med i konversationen. En dimma. En f*ing dimma. Försöker krampaktigt hålla tårarna borta.


Bullshit!


Vad är det någon vill säga till mig? Prata med mig, för jag förstår inte....


Kix

 
 
Anna

Anna

24 juni 2011 23:27

Hittade precis din blogg och började läsa. Jag förstår hur du känner dig, min första dotter fick jag efter att ha kämpat i 4 år och testat massor med hormonbehandlingar och till slut IVF. På 2a försöket tog det sig och vi fick vårt efterlängtade barn. Men diagnosen oförklarlig barnlöshet så var inte mina förhoppningar efter 3 års försök igen att det skulle bli nåt så vi började prata om att sätta tillbaka ett av embryona som vi hade i frysen. Men vi ville hitta vårt drömhus och köpa det först innan vi startade med allt igen. Döm om min förvåning när jag kom hem från jobbet en morgon och mådde pyton och testade mig bara ändå,(hade ändå ett test låg och skräpade) och det var positivt:) Så då kom vår mirakeltjej nr 2 till världen för hon är ett mirakel i mina ögon:)
Då kände jag att nu gör det inget om det inte blir fler och jag hade ingen panik längre med att försöka... Så det blev en glad överraskning i september förra året när det dök upp ett + på stickan som inhandlades efter att jag spytt upp kaffet ett par dar i rad.. Så nu står jag här, jag som trodde att jag skulle få leva mitt liv utan några barn alls, med en triss i tjejer och när dagarna blir jobbiga och barnen bara bråkar så tänker jag på att jag hade kunnat stått helt utan... Detta gör mig så otroligt tacksam för de barn jag har och jag hoppas verkligen för er skull att det en dag bara ska fungera så att ni med får känna lyckan..
Kramar Anna

http://tobotroll.bloggplatsen.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

24 juni 2011 23:48

Fan också! Så skulle det ju inte bli...och vad jobbigt att det hände när ni hade gäster hemma. Men visst har den inte kommit riktigt än? Tillåter mig att hoppas lite till...
Styrkekramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
jagvilljagkan

jagvilljagkan

24 juni 2011 23:49

Åh vännen... Jag fortsätter att hoppas för din skull!!

skickar alla kramar jag har!

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

 
AnnaCecilia

AnnaCecilia

25 juni 2011 07:53

Så ledsen jag blir för din skull. Det är SÅ jobbigt att hålla på kämpa och man blir SÅ besviken och ledsen.

Kram!

http://bebiskarusellen.bloggplatsen.se

 
Tonci

Tonci

25 juni 2011 09:02

Stora kramar till dig!

http://vivillockshabarn.blogspot.com

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

25 juni 2011 09:20

Nej, nej, nej....
Så otroligt ledsen med er, Kix. Hade verkligen önskat er den här glädjen nu. Ett lotteri är vad det är. Om ändå nitlotterna kunde låta bli att göra så ont. Om de ändå kunde låta bli att finnas...
Jag är med dig i tanken idag och skickar varma kr@mar.

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

 
Ingen bild

Lina

25 juni 2011 10:13

Livet är så orättvist.kramar

 
TeachMom

TeachMom

25 juni 2011 10:28

Faan också, det var ju inte så här det skulle bli. Och så det här med att hålla uppe fasaden när man egentligen bara vill bryta ihop. Många kramar!

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
Anna

Anna

25 juni 2011 10:28

Men vännen, vad ledsen jag blir för din skull!! Har som sagt haft en positiv känsla för ert försök, så förbannat synd att jag hade fel!!! Det är så typiskt att sånna jobbiga saker händer precis när man har gäster så allt blir ett enda hemskt fejkande med tårarna hotande att välla fram.
Var rädda om varandra!

Många kramar!!!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
M

M

25 juni 2011 11:01

Fy fan, det finns helt enkelt ingen rättvisa i denna värld. Vet precis hur du känner. Många kramar från M

http://drommenomenfamilj.bloggplatsen.se

 
Hedda

Hedda

25 juni 2011 11:27

Å jag hoppas verkligen att det inte var mensen som dök upp! Men om den gjorde det - det finns ingen logik i detta, ingen rättvisa. Du borde få slippa vara med om det här, igen! Lider med dig när jag tänker på hur du fick sitta ensam och kämpa med din sorg, när omvärlden var ovetande.. Kram!!!

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Ingen bild

Jenny

25 juni 2011 13:19

Å vännen, jag vet inte vad jag ska säga. Det finns ingenting som gör det bättre, det förstår jag. Jag skickar en stor varm kram och en axel att gråta emot. KRAAAM Jenny

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

25 juni 2011 14:39

Kramar i massor<3
Tänker på er!!!

http://www.solensstralar.blogspot.com

 
mamman

mamman

26 juni 2011 21:26

Vet inte vad jag skall skriva...men sänder dig en blogg kram i hopp om att det hjälper dig för en liten liten liten stund. Kram

http://babyonskan.wordpress.com

 
K

K

27 juni 2011 12:10

Åh Kix, så jävla orättvist. Jag är så otroligt ledsen för er skull!

http://ivantanpadej.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards