Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Kix - 8 juni 2011 19:32


5 stycken par väntade på att få komma in på ultraljudsmottagningen. ALLA gravida. Ja, alltså kvinnorna. En man är sällan gravid, förutom skengravid. Kan man kalla det så? Själv satt jag ensam, utan gravidmage.


Ja, å så var det ju det här med VUL inför ett extremt efterlängtat frysförsök. No good! För det är ju så klart aldrig perfekta förhållanden inför ett IVF-försök. Det är ju en jävla cysta i vänster äggstock. Och jag ställer mig frågan, har jag inte haft den där förr?? Och till råga på allt så ställer läkaren samma fråga högt.” Njo… det har jag hört talas om” blir mitt svar. Men herregud, tänkte jag när jag gick ut därifrån, är inte det där cystan som varit där hela tiden sedan missfallet i februari?? Har inte KK sådant uppskrivet i journalen. Skulle jag ha antecknat det då? Jag borde förstått.


Å så klart säger VUL-läkaren ”Den där cystan kanske ställer till det inför frysförsöket, och ni vill väl ha perfekta förhållanden inför nästa försök”.


Suck.


Gladare blev jag dock när IVF-läkaren ringde lite senare för att följa upp mitt VUL och nämnde inte något om att cystan skulle ställa till det. Vi är alltså fortfarande på väg mot frysförsök. Än så länge.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards