Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Kix - 28 maj 2011 08:37


Det är jag. Alltså riktigt, riktigt, riktigt ofrivilligt barnlös. Men ändå precis lika ofrivilligt barnlös som sååå många andra. Något som ungefär vart 10:de par i fertil ålder är eller har varit. Några av oss ofrivilligt barnlösa bloggar om det. Jag är en sådan. Alltså jag bloggar om det.


Om du är ny på min sida skall jag lite kort berätta om vem jag är (förutom att du kan läsa det i Presentationen). Jag är 37 år gammal. Min man och jag har varit tillsammans i 12 år och försökt bli gravida i drygt 5. Dessa 5 år har innehållit 5 IVF-försök (dvs odling av befruktade ägg utanför livmodern som sedan återförs till livmodern), adoptionsutredning, ett missfall, en nationell adoption men där mamman ångrat sig, flertal operationer av livmoderhals resp. livmoder. Många är de nederlag som vi gått igenom, men vi står ändå pall. Vi står pall därför att vår högsta önskan är att bli föräldrar.


Idag hedrar jag som ofrivilligt barnlös, de ofrivilligt barnlösas dag. En dag som bloggaren WildaMathilda initierat och tillsammans med andra bloggare samt med föreningen Barnlängtan.


Hedra dessa kämpande människor du med idag (och gärna alla andra tuffa dagar som ofrivilligt barnlös) och håll en tumme om att vi ofrivilligt barnlösa får vår allra högsta önskan uppfylld.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards