Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Operation nr 6 – kan det få vara min sista...

Av Kix - 25 maj 2011 21:58


Hysteroskopi, heter det tydligen. Det har jag gjort idag. Hysteroskopi med en till skrapning av livmodern.  Ett titthålsinstrument som har förts in i livmodern och därefter har läkaren skrapat bort resterna av missfallet sedan februari. Men nu är det rent där inne, vilket är toppen. Att hinna med något FET-försök innan sommaren känns dock, återigen, som en utopi.


Blev iaf opererad av min favoritläkare som jag har stort förtroende för. Tänk att KK kan ha sådana också. Synd bara att man inte får välja när man kontaktar sjukvården.


Nä, nu vill jag sova. Narkos tar på krafterna. Jag tror jag somnar men ett litet leende på läpparna. För jag är glad att livmodern nu ser helt ok ut, och nu vill jag inte bli opererad något mera.


Förexten - läs EVLs inlägg om kontring av FB status som jag gillar.


Kix

 
 
Min längtan

Min längtan

25 maj 2011 22:22

Skönt att höra! Har tänkt på dig och hoppas att det gått bra. Det låter som att du har förtroende för nån av läkarna där. Jag har ju också träffat massor av dom nu den sista tiden och vissa har etsat sig fast mer än andra. Själv gillar jag Dr ST och Dr LA väldigt mycket. Min favvis gick på föräldraledighet, annars var hon också toppen, Dr AB.
Kanske har vi samma favvis?

Kram och sov gott. Njut av vetskapen att det såg bra ut.

http://minlangtan.bloggplatsen.se

Kix

26 maj 2011 18:17

Vad lustigt. Jag tycker jag träffat många gynekologer på KK, men jag kan inte placera någon av de du anger. Min favvis är HDL. :)

 
Sara

Sara

25 maj 2011 23:15

Jag såg det inlägget och har även sett de statusarna på många av min vänner. Fast jag har blivit mamma så skriver jag inte såna, känns fortfarande fel.

Vad skönt att operationen nu är gjord.

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

Kix

26 maj 2011 18:19

Kanske förstår man den "andra sidan" så mycket bättre om man själv har varit där.

 
Tea

Tea

26 maj 2011 08:25

Skönt att allt gick bra! Kram

http://langrean9manader.blogspot.com

 
avlängtantilldig

avlängtantilldig

26 maj 2011 09:14

Så himla skönt att allt gick bra!

http://www.enmammautanbarn.blogspot.com

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

26 maj 2011 09:36

Åh... ta hand om dig nu!!! Jag önskar att det verkligen äääär nog nu. Det räcker nu!!

Jag läste EVLs inlägg och jag tycker att det hade varit väldigt intressant att se hur reaktionen hade blivit på den typen av statusuppdateringar...

kram på dig!!!

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

 
Hedda

Hedda

26 maj 2011 16:25

Vad skönt att det gick bra! Vila nu ordentligt, och ta hand om dig! Kram.

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Anna

Anna

26 maj 2011 17:18

Skönt att allt ser fint ut igen, hoppas båda våra livmödrar (hihi) vill samarbeta nu efter varsin hysteroskopi!

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Kix

26 maj 2011 18:19

Hoppas verkligen!

 
Ingen bild

Jenny

26 maj 2011 19:15

Sköt om dig i massor nu! Skönt att ha det gjort, nu kan det bara bli bättre. Stor KRAM

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

26 maj 2011 22:05

Vad glad jag blir att det såg så bra ut och att det är över! Önskar jag kunde ge dig en riktig "skönt-att-det-är-över-och-hoppas-att-ni-hinner-med-ett-FET-innan-sommaren-kram" men du får flera virtuella istället!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sussi

27 maj 2011 13:03

Skönt att det efter lite fördröjning blev gjort =)
Nu är din renoverad som min ;)

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

27 maj 2011 19:29

Skönt att det är över. Nu önskar jag att livmodern ska göra det den är skapt för: välkomna och ge bo åt ett liv.
Sköt om dig!

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

 
Miss S

Miss S

28 maj 2011 21:53

Hoppas verkligen det var din sista! skönt att du fick din favvo läkare!
Kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards