Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Det börjar sakteligen sjunka in...

Av Kix - 13 april 2011 22:30


- att vi inte hinner med något frysförsök innan sommaren. Fortfarande ingen ordentlig mens, 71 dagar sedan skrapningen. Fortfarande ingen läkare som kan besluta om någon åtgärd om min cysta i äggledaren samt livmoder som "inte ser ut som det skall"...  7 månader sedan sista IVF-försöket... gaaa... det är frustrerande...


- att adoptionen börjar bli mer och mer verklig. Lyssnade för någon vecka sedan på Maria Juuselas föredrag (aktuell med boken "Banden som gör oss till familj") och förstod igen så tydligt att adoption ÄR en fantastisk väg till familj. Denna längtan, väntan samt fysiska och psykiska påfrestan börjar ta ut sin rätt. Jag är osäker på hur länge till vi orkar kämpa för ett biologiskt barn.


Kix

 
 
Hedda

Hedda

14 april 2011 08:15

Visst känns det tröstlöst när kroppen inte vill samarbeta... Så tråkigt att vänta på en mens som inte kommer,

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

14 april 2011 13:50

Men herregud vad sitter det i?! Varför kan dom inte bara skriva ut medel så att du får framkalla mens nångång! Får nästan lust att ta ut det jag har på recept och ge dig det.

Förstår att det känns SKITjobbigt att behöva vänta så länge. :( Hoppas mensen dyker upp och att det inte är för sent för frysförsök då.

Man kan väl adoptera och sen återuppta IVF? fast det är klart, man orkar väl inte gå igenom allt med hormonerna när man tar hand om en liten bäbis...

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

14 april 2011 22:11

Varit på VUL idag, nu är det bestämt att det blir ytterligare en operation: Hysteroskopi

Absolut kan man adoptera och sedan återuppta IVF.. men chanserna för oss att lyckas med något IVF efter adoption känns svårt, då vi troligtvis är närmare 40 då...:/

 
Hedda

Hedda

14 april 2011 15:00

Oj, det verkar som om bara hälften av min kommentar kom med... knas :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
mamman

mamman

14 april 2011 19:59

Vill bara stämma in i att Adoption är en fantastisk väg till barn men ibland krävs det ett o annat innan man är "mogen" för det, det är ju samtidigt ett avlut på det tidigare.

Lycka till på vägen

http://babyonskan.wordpress.com

 
Anna

Anna

14 april 2011 20:00

Så jobbigt för dig, förstår att det är frustrerande :( Skönt att du ändå är tillfreds med tanken på adoption. Hoppas självklart för er skull ändå, att det blir en till graviditet som blir till en liten bebbe!

Kram

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

15 april 2011 10:15

Usch vad tråkigt att höra :( Jag förstår din ångest. Har du endometrios? Det är verkligen många tunga och kraftslukande beslut man måste ta i livet. Jag skickar en stor bunt med kraft till dig idag, hoppas du känner det! Varmaste kramen Jenny

Kix

15 april 2011 21:11

Nej ingen endometrios. Tack för kramarna! De är väldigt varma...:)

 
Ingen bild

L

15 april 2011 10:48

Jag hoppas att ni blir fler i familjen snart och lyckliga i det! Jag tror sättet kvittar - bara det att ivf är snabbt när det funkar.

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

15 april 2011 11:30

Kan bara instämma i gaaaa:et. Att det ska behöva vara så där. Jag tror den mest påfrestande tiden i alla dessa processer är när man står helt stilla och inte har nåt aktivt att sätta hoppet till.
Men kanske att hoppet finns just i din andra reflektion. Jag kunde inte vara med själv på föreläsningen tyvärr men är så glad om den gav just den eftersmak du beskriver. Som "mamman" här ovan skrev så kan det krävas ett och annat innan man är framme vid beslutet. För egen del var den processen lång och inte förrän vi hade satt punkt HELT för IVF (praktiskt och mentalt) gick det att börja tänka adoption på ett verkligt sätt.
För vissa betyder det tillvägagångssättet att man därmed gör adoption till ett B-alternativ, men så ser jag det inte alls!
Det är trist att ålder spelar in i alla sammanhangen, för ibland tar ju processen längre tid än vad man har råd med åldersmässigt.

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

 
Miss S

Miss S

18 april 2011 13:48

Vill bara berätta att jag hade en dröm om dig inatt, och den var väldigt positiv! Så jag tror ni har en ljus framtid!
Stor kram!

http://baby-langtan.bloggplatsen.se

Kix

18 april 2011 17:05

Oj... tack. Och vi som inte ens träffats! :) Jag är dock osäker på om jag tror på din dröm. Inlägg om detta kommer ikväll.... Men hoppet är det sista som tänker lämna mig... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards