Alla inlägg den 12 april 2011

Av Kix - 12 april 2011 20:52


För flera år sedan fick en fotbollsvän till mig missfall och hon var så klart ledsen över detta missfall. Vi hade då varit ofrivilligt barnlös i drygt 2 år och min respons till henne då var: ”-Men då vet du ju iaf att du kan bli gravid”.


Efter ytterligare 3 års tid av ofrivillig barnlöshet skulle jag fortsättningsvis kunna ge samma typ av respons till någon som är ledsen över ett missfall. Men på flera bloggar har jag läst att det INTE är något som en person som fått missfall vill höra. Jag förstår att om man har fått missfall är man oerhört fokuserad på det egna misslyckandet, men jag hade önskat på något sätt att min fotbollsvän i det läget när jag sa ”-Men då vet du ju iaf att du kan bli gravid” skulle förstå att det finns de i omgivningen som skulle bli överlycklig över att få något graviditetstecken som visar att man åtminstone är på rätt väg... Min respons är bara av välmening.


Skall så klart poängtera att vårt missfall i januari i år handlade mycket mer om glädjen över att överhuvudtaget lyckats bli gravid än om själva missfallet, som i stort sett bara blev ytterligare en notering av alla andra motgångar vi gått igenom under alla dessa år.


Kan tillägga att min fotbollsvän har två barn idag.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards