Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Kix - 13 mars 2011 21:04



Tack för alla tips om hur man gräver fram energin igen. Jag läser och begrundar alla era förslag, och jag hoppas på att jag kan hitta något som passar mig. Jag återkommer om hur det går.


Här kommer en kort sammanställning på era tips:


  • Lång promenad ensam i skogen, där man kan grina ifred, rensa hjärnan och tom prata högt. (Tack Ulrika , Liten Längtan)

  • Träna, träffa vänner och åk bort en vecka. Träffa en psykolog. (Tack änglamamman Tonci)

  • Åk på utflykter, gå och fika och prata. Lägg dig under ett täcke i soffan och se på film och TV en dag eller tv. Bryt ihop och kom igen. (TeachGirl, tack teacher!)

  • Sysselsätt dig själv; måla, baka, träna karate och slå på någon! (Grannen Ett vanligt liv)

  • Gå i terapi - kan hjälpa till att skilja mellan olika sorger och besvikelser samt att släppa ut sorgen mer, som att gråta. (Tack överlevaren Hedda)

  • Börja fota för att lära dig att se omgivningen med nya ögon, samt att få känna sig stolt över vad man fångat på bild. (Tack Mia)

  • Skriv ned något positivt från dagen som gått för det finns alltid något bra även om det bara är att det fanns mjölk kvar till kaffet. (Tack femmis Jag vill, jag kan, jag vågar)

  • Ta en weekend på ett spahotell. (Tack Fru S… eller ja, Miss S)

  • Lyssna på musik som får dig att le, måla naglarna i vårig färg och tänk att allt kommer att ordna sig. (Tack Tuva)

  • Tänk på dig själv, gör ’måbra’ saker. (Tack lilla du, Lilla Jag)


  • Fokusera på studier och träna. (Tack Jenny)


  • Ibland är det bäst att vara hemma med maken och frossa i filmer och ibland träffa vänner (som känner till behandlingarna) för att prata. (Nyblivna IVF-mamman MDB)

  • En hobby att lägga ner mycket tid på, tex stickning. Gör roliga saker med din man. (Lilla M, tack!)

  • Stanna upp i IVF-karusellen, landa mentalt och försöka göra en plan med olika tänkbara vägar att gå. (Tack hobbyförfattarinnan Cecilia)

Kix


Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards