Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Skrapning som åtgärd!

Av Kix - 27 januari 2011 22:11



Embrot verkar trivas i min livmoder. Jag har visserligen nästan inga gravidsymtom kvar, men embryot har inte lämnat kroppen ännu. Därför blir det ytterligare en operation i registret imorgon, denna gång blir det en skrapning av livmodern. Jag fick välja om jag ville ta tabletter för att livmodern skulle stöta bort missfallet eller om jag ville skrapa livmodern för att ta bort missfallet. Valet var lätt.


Skrapning innebär visserligen ett kirurgiskt ingrepp under narkos, men det är jag så van med sedan tidigare så det känns ju inte obekant. Dessutom är det kortare återhämtningstid. Det passar en åldersstressad, barnlängtande person som jag.


Kix

 
 
Charlotte

Charlotte

27 januari 2011 22:51

Jag hade gjort samma val. Hoppas allt går bra imorgon!

http://www.litesiandso.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

28 januari 2011 08:24

Jobbigt :( bra iallafall att återhämtningstiden blir kortare så att ni kan sätta igång med IVF igen. Ska tänka extra mycket på dig.
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Min längtan

Min längtan

28 januari 2011 09:08

Tänker på dig!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

28 januari 2011 11:25

Jag hade nog oxå helst fått sova mig igenom en sån procedur...

Jag tänker på dig idag!!

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

 
MDB

MDB

28 januari 2011 12:19

Vad jobbigt att ni ska drabbas av det här också, skönt ändå att återhämtningstiden är kortare. Kram!

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Hedda

Hedda

28 januari 2011 17:12

Vad tråkigt att allt inte kommer ut av sig själv. Så kan det ju vara. Ska tänka på dig imorgon. Kram!
Själv valde jag det medicinska alternativet när det begav sig, eftersom läkarna sa att det var skonsammare. Men jesus vad ont det gjorde att få missfall.

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Carro

Carro

29 januari 2011 23:06

God kväll i stugan... Jag hittade just din blogg via Teachgirl.. Nu har skummat igenom din blogg och känner att jag måste lämna ett litet avtryck..

Jag vet inte vad jag ska skriva som kan trösta så jag skickar helt enkelt över en massa styrka och en varm kram..

KRAAAAM!

http://carolinatjader.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

30 januari 2011 18:23

Usch så jobbigt! Känner så med dig!
Jag fick ju också göra en skrapning när missfallet konstaterades med våra trillingar.Det va fruktansvärt! Men smatdigt blir det som du säger snabbt avklarat o man kan gå vidare.
Jag upplevde heller inte återhämtningen som lika jobig som efter min magoperation så det va skönt.
Egentligen blev man inte sjukskriven efteråt. Fysiskt hämtade jag mig efer 1-2 dagar men jag bad ändå om att bli sjukskriven en vecka för att återhämta mig mentalt o det va inga problem.

Lycka till, skickar massor av kramar!

http://mitthemochmintradgard.blogg.se

Kix

30 januari 2011 21:15

Operationen gick helt klart över förväntan, ingen frossa eller illamående vid uppvaknandet. Dessutom har jag redan slutat blöda. = nöjd patient.

 
Plusresan

Plusresan

1 februari 2011 22:10

Skönt att operationen gick bra!! Tänkte på dig hela helgen.

KRAM

http://plusresan.blogspot.com

Kix

1 februari 2011 22:11

Tänker på dig också...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards