Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Kix - 24 januari 2011 20:22


Efter ytterligare ett riktigt barnlöst år så gör jag åter igen en sammanställning av det år som gått. Mitt 2010:


Januari
* Operation nr 1 för att öppna upp min livmoderhals - > misslyckas

* Jag fortsätter att gå hos kurator

* Operation nr 2 för att öppna upp min livmoderhals - > misslyckas

  

Februari
*IVF-försök nr 4 skjuts upp pga. de misslyckade operationerna

  

Mars
* 1:a träff med våra adoptionsutredare

* 2:a träff med våra adoptionsutredare

* Kuratorsbesöken fortsätter

* 3:dje träff med våra adoptionsutredare

* Operation nr 3 för att öppna upp min livmoderhals - > lyckas!


  

April
* 4:de träff med våra adoptionsutredare

* IVF-försök nr 4 (ET) – två embryos sätts in

* Första mötet med gynekolog Tant L – hon upptäcker Bacteriell vaginos som hon ger mig behandling mot



Maj

* Misslyckat IVF-försök nr 4 konstateras

* Besök hos Tant L – bakterien är borta, men jag har fortfarande väldigt tunna slemhinnor. Fortsatt behandling för det.

  

Juni

* 5:e träff med våra adoptionsutredare - återgivning

* Besök hos Tant L – slemhinnor fortfarande tunna

* Besök hos Tant L igen. 6 mm livmoderslemhinna, dag 14 i cykel.

 

Juli
* Påbörjar Pergotime-kur
 
 

Augusti
* Påbörjar ny Pergotime-kur

* 6:e träff med våra adoptionsutredare

* Besök hos Tant L – slemhinnor ok

  

September
* FET-försök nr 1 startar (stimulerad behandling)

* Jag träffar Plusresan – Joanna på en gemensam jobbkonferens

* Kvinnokliniken mäter min livmoderslemhinna till 5 mm inför FET-försök. IVF-kliniken vill avbryta försöket

* Tant L mäter min livmoderslemhinna till 6-7 mm dagen efter jag varit på Kvinnokliniken. Slemhinnan godkänns av IVF-kliniken.
* 2 upptinade embryos sätts in vid FET-försök nr 1


Oktober

* Vi blir godkända adoptivföräldrar för 2 år frammåt
* Misslyckat FET-försök nr 1 konstateras

* Förfrågan om vi vill ta emot ett ofött, nationellt barn för adoption.

* Träff med vår kommun ang. ovanstående förfrågan.

  

November
* Träff med den kommun vars barn skall födas och där de biologiska föräldrarna bor.

* Barnet föds. Vi får barnet i våra händer 6 timmar efter förlossningen. Vi bor på den neonatala avdelningen på sjukhuset i 4 dagar innan den långa resan hem påbörjades.  

 

December
* Gumman måste lämnas tillbaka då mamman ångrat sig

* Vi går hos familjerådgivningen

* Bestämmer FET-försök nr 2 i januari (om mensen inte skulle bli för tidigt, då måste vi skjuta på FET-försök till februari).


Dessa punkter staplade jag upp och ville ha avprickade under år 2010 (mina kommentarer i kursivt):


* IVF-försök nr 4 - Check

* Frysförsök nr 1 - Check

* Frysförsök nr 2 – Planerad i Jan-Feb 2011, men nu uppsjuten pga missfall

* Adoptionsutredning klar och skickad till adoptionsförmedlingen – Adoptionsutredning klar, men inte skickad till adoptionsförmedlingarna

* Livmodertapp/-hals under kontroll inte bara ur cellförändringsperspektiv utan också egna möjligheter att bli naturligt gravida – Ingen kallelse under hela 2010... har fått tid nu i jan-11, men måste omboka då det krockar med graviditeten/missfallet.

 

Jag tänkte inte stapla upp något som skall/bör göras under 2011, jag är rädd för det. Jag kan varken tro att det blir sämre eller bättre år 2011. Jag tror bara tyvärr att vi förblir ofrivilligt barnlösa över hela året, och det betyder ju att det mesta blir lika.


Kix

 

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards