Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Aldrig riktigt bekväm...

Av Kix - 28 oktober 2010 12:15




Nu vet ytterligare ett par i vår bekantskapskrets om vår problematik. Kan faktiskt inte förstå att när vi skall berätta om vår ofrivilliga barnlöshet, så skakar jag som ett asplöv. Det är säkert. Jag trodde att det gick bättre och bättre för var gång. Men denna gång hade jag fel. Det gick verkligen inte bättre. Jag blir nog aldrig riktigt van eller bekväm med att berätta vår story.


Anledningen till att vi dröjt så länge med att berätta för just detta par är att vi har inbillat oss att det skulle vara ointressant information i deras ögon, eftersom de inte har barn, och så vitt vi vet så vill de inte ha några heller. Så därför blev vi extra förvånande över att vi fick sådan jättebra respons från dem, mycket bättre än MÅNGA andra som vi berättat det för. Det var faktiskt j-vligt skönt. Nu får vi väl bara se om de tar min uppmaning (som jag brukar göra) att visa att de bryr sig genom att ställa frågor när vi träffas framöver. Vi umgås ofta, så det blir nog prövning på detta ganska snart.


Å så för er som vet vad jag pratar om så rullar bollen.  :) Jippie!


Kix

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

28 oktober 2010 12:54

Vad skönt att de verkar ta det så bra och ge er bra respons. Om de inte kommer igång att prata med er om det så kanske de bara behöver någon som sparkar igång det. Ni kanske kan ta upp det lite lätt så att de förstår att det verkligen är ok att ställa frågor och prata om det.

Åh vad spännande!! :D Tänker och hoppas för er varje dag.
Kram

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Candra

Candra

28 oktober 2010 15:53

Härligt att höra att bollen är i rullning och även skönt att ni nu kanske har fler som kan ta till sig eran berättelse på "rätt" sätt.

Lycka till nu, jag håller tummarna.

http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

 
Hedda

Hedda

28 oktober 2010 18:22

Kan känna igen det jobbiga att berätta, någonstans lämnar man ut en sårbar del av sig själv och man vet inte hur det ska mottas. Det måste finnas en trygghet i sammanhanget för att man ska vilja och våga.
Så fint ändå att det togs emot bra! Och skönt att bollen rullar på! :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

28 oktober 2010 20:08

Ååååh vad spännande!Håller alla tummar...

Jag tror att man (läs - jag) behöver prata om det så mycket som det går för att avdramatisera och konkretisera inför sig själv... Sen säger jag till alla som jag berättar för - våga fråga! kram

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

28 oktober 2010 20:51

Härligt att bollen rullar, snart sitter den i krysset! Kanske kommer behöva tunnla och dribbla avnågon på vägen, men det gör det så mycket roligare i slutändan bara!
Skönt också med förstående vänner, är guld värt!

http://www.asa1977.blogspot.com

 
Joanna

Joanna

31 oktober 2010 08:05

Rullande bollar är inte dumt, inte dumt alls faktiskt! Jag håller mina tummar så hårt för dig vännen. =)

STOR KRAM!

http://plusresan.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

31 oktober 2010 21:17

Du har en award att hämta på min blogg eftersom du är en sån fantastisk tjej. Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

31 oktober 2010 21:42

Åååå, tack vad snällt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards