Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Livet efter FET!

Av Kix - 28 september 2010 21:23


Tänkte jag skulle bli värsta pensionären och stapla upp lite mediciner som jag pressar i mig nu efter FET:


* Tablett Prednisolon 1 om dagen

* Tablett Femanest 3 om dagen

* Tablett Trombyl 1 om dagen

* Tablett Folacin 1 om dagen

* Spruta Innohep 1 om dagen

* Vagitorier Progestoron 2 om dagen

* Plåster Evorel 2 per vecka


Å så husmorstipset att käka en matsked linfrö om dagen. Tack för det Sandra!


Jag har fått en blogg award, skall fixa det så snart som möjligt! Tack för det Tea!


Kix



 
 
Ingen bild

anonym

28 september 2010 22:02

Hej! Håller tummarna för dina två små :) När började du med Prednisolon? Vilken dos tar du? Läste i tidigare inlägg att du hade CIN3... blir du gravid så kan man kolla det(cellprov) i början av graviditeten. Och som ngn tidigare skrivit kan man göra konisering under graviditeten. Jag tror dock inte att det kommer behövas. Men kontrollera, det måste man göra efter sådana kraftiga förändringar. Stor lycka till med ruvningen!!! Två småttingar inne :) Spännande!

Kix

28 september 2010 22:12

Jag började med Prednisolon första dagen på mensen, dvs i början av september och de det är en tablett på 5 mg 1 gång och dagen. Tack för bekräftelsen om att man kan koniseras även om man är gravid. Tack för lyckoönskningarna, jag tycker också att det är spännande!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

28 september 2010 22:21

Hihi, har också börjat äta linfrö, smakar inget vidare men vad gör man inte. Har du ätit extra E-vitamin? Ska tydligen hjälpa ägget att fästa.

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

28 september 2010 22:39

Näääää.... shit. Vad skall jag äta då? Eller fixar jag det på Apoteket?

Ett tips gällande linfrö: jag tar matskeden i mun, därefter ett stort glas vatten och sköljer ned innehållet med. Har du något bättre tips?

 
Sara

Sara

29 september 2010 12:01

Din medicinlista var inte liten, påminner lite om min, men efter ett tag får man minska på lite tabletter ;-)

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

Kix

29 september 2010 12:44

Allt som kan påverka en möjlig graviditet i positiv riktning är jag nöjd med. Om det leder till graviditet och jag får minska på tabletterna så är det helt fantastiskt!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

29 september 2010 16:59

Angående E-vitamin så finns det i nötter, mandlar och frön. Avokado är också bra att äta. Tea åt E-vitamin innan hon plussade :)

Ja, jag gör likadant med linfröna. Försöker tugga lite på dom innan de sköljs ner, men det är ju inte direkt gott :/

Tea köpte helt enkelt en burk med E-vitamin och åt. Ska kolla jag med om jag kan hitta nån. Tant E sa ju att jag antagligen hade ett tidigt missfall sist, att ägget inte fäste...kan ju vara bra om man kan hjälpa till på traven lite.

Tänker på dig och dina tvillingar! Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kix

29 september 2010 21:45

Av det du anger så gillar jag guacamole...:) så jag får nog titta efter någon E-vitaminburk på Apoteket. Borde väl iofs finnas på någon hälsokostbutik också. Tant E? Är det en annan tant du träffar, eller är det Tant L du menar? :)

 
Avlängtantilldig

Avlängtantilldig

29 september 2010 20:11

VIlken massa grejer! Enl schema jag fått så kommer jag (om vårt ägg överlever) att ta: Crinone vagiatorer, Progynon tabletter, Folacin och B12 vitamin... Vad är alla de andra grejerna du fått för nåt? (Jag som trodde jag hade hyfsad koll - nu känne rjag mig helt blåst).

Ang linfrön: Jag strör lite över fil / yoghurt, sen har jag även bakat in i bröd

http://enmammautanbarn.blogspot.com

Kix

29 september 2010 21:57

Ojoj, vet inte om jag har någon koll egentligen. Men jag tror så här:
* Trombyl och Innohep - Medicinerna är blodförtunnande och jag tar dem för att öka blodflödet i kroppen
* Evorel - för att slemhinnan i livmodern skall växa
Resten är väl samma sak fast olika tillverkare. Hoppas du inte längre känner dig blåst: )

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

1 oktober 2010 08:38

Hihi, menar såklart tant L, skulle aldrig byta tant :D. Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards