Alla inlägg den 5 september 2010

Av Kix - 5 september 2010 23:07


Jag trodde mina pestdagar var över, men uppenbarligen inte. Det har varit ytterligare en sådan i dag. Å egentligen är det inte mycket som gör att det blir en pestdag, bara några få saker, men ändå tillräckligt för att bli pestdag.


Imorse kom mensen, vilket innebär två saker denna gång: 1) Ingen graviditet 2) FET drar igång.


Medicinering inför FET:
3 tabletter Femanest
1 tablett Prednisolon
1 tablett Folacin
1 plåster Evorel (var 3 ½ dag)


Tankar om detta snurrar kring om detta skall räcka, skall en behandlig till räcka. Jag tror inte det. Jag tror inte att något FET eller ET räcker. Å hur mycket jag än vill så tror jag inte att någon behandlig kommer att hjälpa oss att bli gravid. Fast det är ju så att man skall ha släppt tanken på ett biologiskt barn när man är i adoptionsprocessen. Men jag blir ändå så himla ledsen när jag tänker att det kanske aldrig blir någon med en bit av mig och en bit av min man. Jag blir sååå ledsen att det bryter ner mig. Och visst, adoption är ett underbart sätt att få bli förälder, men jag vill ha ett biologiskt barn. Jag är inte färdig med detta. Och det skall man vara när man ger sig in i adoptionsprocessen….. säger dom; utredarna, socialstyrelsen och förmodligen de allra flesta. Men hur beredd jag än skulle vilja vara för adoptionsprocessen och ett adoptivbarn så kan jag inte släppa tanken på ett biologiskt barn, men vi kan heller inte vänta med adoptionsprocessen. Vi skulle bli för gamla. Tåget går nu liksom. Take it or leave it. Därför blir det så jobbiga tankar kring att vi måste göra detta parallellt.


Idag har jag också funderat över att min vän sa till mig att hon tyckte jag var osjälvisk när jag sa att jag unnade alla som vill ha barn att kunna få barn. Jag sa att jag inte är missunnsam, men att jag är avundsjuk. Extremt avundsjuk. Men ju mer jag tänker på hur jag reagerar när jag hör att någon är gravid eller när jag får kontakt med någon på facebook som jag inte pratat med på länge och de har barn så ligger jag nog på gränsen mellan avundsjuk och missunnsam. Jag är inte osjälvisk som jag tror. Jag har bara inte insett det tidigare. Ingen god egenskap. Och jag tror min egenskap blir värre med åren. Säkerligen kopplat till mina insikter kring att jag inte tror att vi kommer få biologiska barn.


Sista tanken idag: Jag undrar om min håglöshet och energifattighet skulle infinna sig om jag inte vore i den situation som jag är i idag… skulle jag orka ta itu med "to-do's" en hel dag. Idag har jag inte orkat gör det.


Jag önskar att mina pestdagar snart vore över… men mest av allt önskar jag ett biologiskt barn...


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards