Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Kix - 16 augusti 2010 21:26


Jag har inte fått någon information gratis angående ofrivillig barnlöshet. Det är ingen inom sjukvården som har berättat om hur de kommer att behandla min ofrivilliga barnlöshet, det är ingen som har sagt att det finns kuratorer som kan stödja. Ingen har förklarat att det finns olika sätt att bli förälder på, ingen som gett mig alternativen. Det är ingen som har gjort någon uppföljning. Det finns ingen som hjälpt oss på traven inom landsting eller kommun. Det förväntas att man själv tar initiativ, men framför allt, det förväntas att man läst på information på Internet. Det är tur att Internet finns, här har jag hämtat i stort sett all information.

 

Om inte Internet funnits:



  • Hade jag då förstått att det inte är rimligt att behöva vänta mer än 1 år innan man kan göra infertilitetsutredning.
  • Hade jag inte lätt kunna jämföra priser och läsa om metoder hos de olika IVF-klinikerna.
  • Hade jag då fattat att man skall ställa sig i kö hos en adoptionsförmedling, för att ”vinna” tid i kön, även fast man inte var klart med fertilitetsbehandlingar.
  • Hade jag då insett att mina mörka tankar faktiskt är helt normala, många i min situation har samma tankar.
  • Skulle jag då ha kunskap om alternativa metoder.
  • Hade jag då förstått hur en adoptionsutredning går till.
  • Hade jag då förstått att det finns tillgång till kurator om jag vill prata.
  • Skulle jag då ha förstått att det finns privata gynekologer att ta hjälp av.
  • Hade jag då förstått att mitt agerande/beteende under denna psykiska press är normalt för situationen.
  • Skulle jag inte ha känt till att det finns kromosomanalyser att göra eller andra tester för undersöka felkällor i fertiliteten.
  • Skulle jag då haft tillräckligt mycket hopp om att det finns mirakel och att det faktiskt lyckas för vissa efter många års försök.
  • Hade jag då förstått att ofrivillig barnlöshet finns runt knuten, det är vanligare än man tror.
  • Hade jag då i hjärtat blivit sååååå känslomässigt tagen av att läsa om andras adoptionsberättelser.
  • Hade jag då kunnat hävda att det går visst att sätta in två embryos än fast jag har koniserats.
  • Hade jag då trott att det inte finns någon hjälp att tillgå.

Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards