Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Bestraffningssystem

Av Kix - 30 juli 2010 22:45


Har kommit på ett bestraffningssystem för att få mig att komma igång och motionera. Jag hoppas att det fungerar.


1 kväll springning = 2 kvällars bloggning


Med andra ord, om jag springer en kväll, så får jag blogga/läsa bloggar någon timme den kvällen, samt kvällen därpå. Men sedan måste jag fylla på med springning igen.


Jag tänkte först att jag måste springa för att få blogga/läsa bloggar den kvällen, men det skulle innebära att jag varannan kväll inte får kolla andras bloggar, och det kan jag nog inte hålla speciellt när man ser på feeds om det gjorts något nytt inlägg. Så varför skall jag då sätta upp ett sådant omöjligt bestraffnignssystem. Får väl se om jag senare utökar detta system med antal kilometer springning = visst antal minuter bloggning. Men jag är nöjd än så länge med mitt nyfunna bestraffningsssytem.


Det kommer två goda ting av detta:

1. Jag kommer igång och motionerar

2. Jag begränsar läsandet på andras bloggar/bloggandet (dvs tid framför laptopen)


Kix



 
 
Åsa

Åsa

31 juli 2010 21:37

Då kommer vi följas åt på det med. Har alltså då också bestämt mig för att komma igång from nästa vecka. Puh! Har inte satt något bestraffningssystem än, avvaktar och ser om jag har någon självdisciplin. Är dock väldigt tveksam på den punkten så får kanske följa ditt exempel. :-)

http://www.asa1977.blogspot.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

1 augusti 2010 12:42

Vad duktig du är! Är så skönt att få träna, speciellt när man mår lite "sådär". Man kan faktiskt springa bort mycket av de dåliga känslorna. Bra sätt att rensa skallen.

Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Hedda

Hedda

2 augusti 2010 16:20

Jag tycker du är sträng mot dig själv! :-)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Ingen bild

Pi

2 augusti 2010 23:12

Man kan ju också se det som ett belöningssystem, så låter det lite bättre... :-). Bra jobbat hur som helst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards