Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Kix - 8 juli 2010 21:37


Jag hatar mina inlägg, de blir alltid så himla deppiga och ledsna. Men vad f-n jag känner mig så himla deppig och ledsen... å så himla slätstruken, tråkig, värdelös. Jag inser att jag tappar nog läsare nu, men ni som fortfarande läser..... daaaaa.... fler tråkigheter....  pestdagar..... motgångar...


Motgång nummer 1:

Mens idag. F-n. Jag som verkligen försökte tänka positivit och att Tant L minsann har satt sitt trollspö över oss. Tänkte att det skall nog fungera om vi gör som hon säger, lyder hennes råd. Så när mensen börjar bli lite sen, är det då så jävla konstigt att man börjar hoppas??!!! Men det skulle man ju inte ha gjort, för nu har ju ett berg landat på mig. Det är sån skör lina att balansera på; våga hoppas för att lyckas, inte hoppas för mycket för det gör sååå ont när det inte lyckas.


Motgång nummer 2:

Räknar dagar... 1, 2, 3, 4, 5...... jo, men visst, när ägglossning sker denna månad - ja då bor vi i en stuga i Roslagen med våra kompisar. VARFÖR????? Skall man behöva räkna ut ägglossning först och därefter planera om man skall göra något?


Motgång nummer 3:

Räknar igen.... jodå, om det blir FET i augusti precis efter att kliniken har öppnat hänger på när min mens kan tänkas komma. Och den kommer att dyka upp 2 dagar för tidigt enligt mina beräkningar. Så vad händer då... JO, det blir inte FET förrän i september. Vår vanliga tur.


Motgång nummer 4:

FET i september... räknar åter igen... JAMENVISST, det kommer att ske samma vecka, vars veckoslut som jag tänkt åka med hela företaget på konferens/aktivitet på annan ort. Kan ge mig f-n på att det blir FET just precis på slutet av den veckan. För det är ju så det fungerar i mitt liv. Jag kallar det timing.


Varför känns dessa motgångar som stora berg som trycker på själen? Ingen skulle någonsin kunna tro att sådana här "små" saker skulle kunna kännas som om hela världen rasar.... Jag verkligen önskade att jag nån gång kunde skriva en massa positivt på bloggen. Kanske skulle ni tycka att det var trevligare att läsa. Men tyvärr dyker inte det där positiva upp, bara små händelser som gör att jag åtminstonde hänger kvar på en tråd.


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards