Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

Tant L = Tant Love?

Av Kix - 18 juni 2010 21:50


Länge sedan sist; dead line på jobbet, trädgårdssysslor, migrän och förkylning är orsaker till min frånvaro. Mitt intresse för trädgård tar ju verkligen sin tid och det finns ALLTID saker att fixa på gården. Alla plantor och frön är äntligen ute, dock inte basilikan - för den är det nog för kallt ute ännu. Ett av äppelträden har nog dött i vinter för än har det inte kommit några blad. Dessa är min mans favoritäpplen så vi får nog köpa oss ett nytt. Smultronen har förflyttats från jordgubbslandet till förmån för fler jordgubbsplantor, därefter väntar en uppsnyggning av det landet. Ikväll har jag ryckt bort ogräs bland hallonbuskarna, kan se att det kommer små nya hallonbuskar, men på grund av allt ogräs så har de väl inte kommit upp ordentligt. Nu hoppas jag på renässans så att det blir ordentlig skörd i år.


I veckan har jag varit till Tant L, den underbara privata gynekologen, men tyvärr är mina slemhinnor fortfarande alldeles för tunna. Inga bakterier dock, tack och lov, men fortsatt behandling med Lactal och Ovesterin. Ny träff när jag beräknas ha ägglossning, dvs nu på måndag. Jag har köpt ägglossningsstickor!!!! Det är flera år sedan sist och det får mig att bli lite förväntansfull. Känner mig faktiskt rätt ok idag, hoppas humöret håller i sig över helgen, skulle vara skönt att få en massa gjort eftersom vi anordnar midsommarfirande på fredag. Men man vet aldrig, när som helst vänder det och man ligger längre i sängen, man grinar i duschen, man blir håglös, energifattig och oerhört ledsen. Vill inte träffa någon, vill inte göra något, vill inte äta...


MEN idag känner jag mig ok, och jag kan finna dessa fyra (och en halv) faktorer som gör att jag känner mig rätt ok:


1) Trädgården (känslomässigt mår jag bra av att pyssla på med trädgården)

2) Ägglossningsstickor (jag blir förväntansfull, för vi missar ju inte någon ägglossning iaf)

3) Barnbesked (läser om flera i adoptionsvärlden som fått sina barnbesked och blir såå himla glad för deras skull... )

4) Tant L (sprudlande av positivsm och energi säger hon "-Det behövs bara en spermie och ett ägg för att bli gravid. Glöm inte det" Så sant...)

0,5) Fotbolls-VM (det är alltid kul att titta på när världsnationer spelar)


Kix


 
 
MDB

MDB

18 juni 2010 23:06

Härligt att du är på bra humör! Kram.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

21 juni 2010 08:21

Hej tjejen,
så skönt att höra att du fått lite positiv energi.
Tänk vad en liten ÄL-sticka kan göra!! Blev full i skratt när du fick mig att tänka på ÄL-stickor..... Jag var ganska nere och deppig när jag använde min sista ÄL-sticka ( hade väl förbrukat 1000 redan), av en slump en måndagkväll så rensade jag i badrumsskåpet, hittade en sticka som ramlat ur en förpackning. Blev först ledsen men sa va f..n - man kan väl inte mer än kissa på den - sagt och gjort :-) fick utslag!!!! Sms:ade gubben och skrev att plikten kallar. Han kom hem, sex i rent tillverkningssyfte. Glömde bort att vi försökt, var på dunderfest, några helger senare, sen vips så var mensen borta. Gjorde Grav-test nr 1001!! och fick för första gången någonsin ett + på stickan!!! Och detta är efter många många års försök, 7 ivf, frysförsök mm. Men som jag tror så ligger tacket hos Tant L - det var 4 veckor efter avslutad behandling hos henne!
Jag var bara tvungen att berätta - radera om du inte orkar läsa.
Kram och lycka till Maria

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

21 juni 2010 08:59

Skönt att höra att du är på ett bra humör! Förstår precis vilka känslor du får av härliga tant L. Hon är helt fantastisk!

Kul att ni köpt ÄL-stickor och att ägglossningen ska vara nu idag! Spännande :) Håller tummar och tår för er (som alltid). Själv har vi två försök kvar innan vi träffar henne igen i Augusti, hon sa att när vi ses igen så ska mensen inte ha kommit. Vi får inte sabba hennes statestik :D Bäst att lyda.

KRAM!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards