Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Kix - 18 juni 2010 21:50


Länge sedan sist; dead line på jobbet, trädgårdssysslor, migrän och förkylning är orsaker till min frånvaro. Mitt intresse för trädgård tar ju verkligen sin tid och det finns ALLTID saker att fixa på gården. Alla plantor och frön är äntligen ute, dock inte basilikan - för den är det nog för kallt ute ännu. Ett av äppelträden har nog dött i vinter för än har det inte kommit några blad. Dessa är min mans favoritäpplen så vi får nog köpa oss ett nytt. Smultronen har förflyttats från jordgubbslandet till förmån för fler jordgubbsplantor, därefter väntar en uppsnyggning av det landet. Ikväll har jag ryckt bort ogräs bland hallonbuskarna, kan se att det kommer små nya hallonbuskar, men på grund av allt ogräs så har de väl inte kommit upp ordentligt. Nu hoppas jag på renässans så att det blir ordentlig skörd i år.


I veckan har jag varit till Tant L, den underbara privata gynekologen, men tyvärr är mina slemhinnor fortfarande alldeles för tunna. Inga bakterier dock, tack och lov, men fortsatt behandling med Lactal och Ovesterin. Ny träff när jag beräknas ha ägglossning, dvs nu på måndag. Jag har köpt ägglossningsstickor!!!! Det är flera år sedan sist och det får mig att bli lite förväntansfull. Känner mig faktiskt rätt ok idag, hoppas humöret håller i sig över helgen, skulle vara skönt att få en massa gjort eftersom vi anordnar midsommarfirande på fredag. Men man vet aldrig, när som helst vänder det och man ligger längre i sängen, man grinar i duschen, man blir håglös, energifattig och oerhört ledsen. Vill inte träffa någon, vill inte göra något, vill inte äta...


MEN idag känner jag mig ok, och jag kan finna dessa fyra (och en halv) faktorer som gör att jag känner mig rätt ok:


1) Trädgården (känslomässigt mår jag bra av att pyssla på med trädgården)

2) Ägglossningsstickor (jag blir förväntansfull, för vi missar ju inte någon ägglossning iaf)

3) Barnbesked (läser om flera i adoptionsvärlden som fått sina barnbesked och blir såå himla glad för deras skull... )

4) Tant L (sprudlande av positivsm och energi säger hon "-Det behövs bara en spermie och ett ägg för att bli gravid. Glöm inte det" Så sant...)

0,5) Fotbolls-VM (det är alltid kul att titta på när världsnationer spelar)


Kix


Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards