Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Kix - 9 juni 2010 21:45



Har varit på återgivning hos adoptionsutredarna igår, de verkarde vara nöjd med allt förrutom att de har fastnat vid att min man inte berättat för sina föräldrar om vår ofrivilliga barnlöshet och då heller inget om vår adoptionsprocess. Detta är tydligen jätteviktigt hos givarländerna att de ser att man har starka band till sin släkt, och det har jag full förståelse för. Det är ju faktiskt bara min mamma och min mans syster med man som känner till vår situation, och det är många kvar i släkten. Våra utredare önskar att några ur släkten kunde göra en kommentar om hur de ser på ett kommande adoptivbarn till oss, detta för att lägga till i utrednignen då många länder fäster stor vikt i just blodsbanden. Min man sa till utredarna att vi skall givetvis berätta för hans föräldrar om det är något som försvårar en fortsatt process. Vår utredning blir inte klar innan sommaren på grund av detta, utan de vill träffa oss på nytt i mitten på augusti så att de kan komplettera med detta i utredningen. Därefter väntar Socialstyrelsens beslut. Kan man hoppas på september för detta tro...


Som sagt, vi har alltså några i vår släkt som vi måste delge denna information, vi vet bara inte hur vi skall göra det. Hur gjorde ni andra adoptanter? Eller för all del, ni andra ofrivilligt barnlösa? 


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards