Alla inlägg under maj 2010

Av Kix - 2 maj 2010 22:34

 

Nu - Jag anser mig själv som gravid tills motsatsen bevisats

Förr – Väntan på en bekräftelse att jag inte blev gravid


Nu – Eftersom vi är gravid kanske vi kan lägga sparpengarna på att byta golv

Förr – Vi behöver ytterligare 100 000 för att kunna adoptera…


Nu – Energi från minut ett i vaket tillstånd

Förr – Måste jag ta itu med den här dagen också?


Är det här som är skillnaden som gör skillnaden denna gång?


Kix

Av Kix - 1 maj 2010 16:18


... jag fick två embryos insatta!! Lyckan är nästan total (kan ju faktiskt inte vara total föränn det blivit bebisar). De lade dessutom på något "lim" på embryosen så att de skulle fästa lättare så nu kan de väl inte lämna mig....


Så om vi nu summerar våra IVF-försök så ser de ut så här:

IVF 1: 4 ägg - 2 befruktade - 1 tillbaka - 1 till frysen

IVF 2: 8 ägg - 4 befruktade - 1 tillbaka - 3 till frysen

IVF 3: 7 ägg - 5 befruktade - 1 tillbaka - 4 till frysen

IVF 4: 11 ägg - 6 befruktade - 2 tillbaka - 4 till frysen


Vi har alltså 12 embryos i frysen. Ett helt fotbollslag!! :)


För vidare behandling så har vi också fått ytterligare mediciner (känner mig som en pensionär som jämför mediciner) för att hjälpa embryosen på traven. Det är Tombryl som är blodförtunnande samt det är en spruta som heter Innohep som också är blodförtunnande, båda skall främja blodcirkulationen. Till detta kommer också Progestoron som skall skall in i slidan tre gånger per dag samt Folacin.


Min läkare sa innan vi åkte att han tycker att det är konstigt att inte blivit gravida på någon av de tidigare IVF-försöken då alla embryosen har toppkvalité, men om detta inte lyckas så hade han ytterligare ess i rockärmen. Så vi hoppas att han inte behöver spela dem för nu skall vi fan i mig lyckas!


Kix

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards