Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

SLUTA ÄLTA!!!

Av Kix - 27 maj 2010 22:30



Varför kan man inte sluta älta och fundera över det förflutna då jag faktiskt inte kan påverka det...


  • Vi skulle börjat försöka få barn tidigare
  • Vi borde sökt hjälp tidigare
  • Vi skulle pressat och ställt krav på IVF-kliniken för snabbare hantering
  • Vi borde ställt oss i kö hos adoptionsförmedling tidigare
  • Vi skulle börjat gå hos Tant L, privata gynekologen, tidigare
  • Vi kanske borde ha ställt oss i kö på fler adoptionsförmedlingar tidigare

Men för att försöka vända på mina negativa tankar så måste jag ju lyfta fram saker som vi faktiskt har tänkt på ganska tidigt:


  • Vi började spara undan pengar till en adoption för 3 år sedan
  • Vi gifte oss för 2,5 år sedan för att vara förberedd på att vi kan komma att adoptera
  • Vi har sparat flera semesterdagar sedan 2 år


(Var är du Maria? Jag saknar dina fina kommentarer...)


Kix

 
 
avlängtantilldig

avlängtantilldig

28 maj 2010 00:22

Jadu, det där med att älta är man väl rätt bra på... Jag kan älta allt!
För vår del är det ju dock så att vi träffades sent i livet och alltså inte kunde börja försöka mycket tidigare än vi gjorde och vi sökte hjälp rätt snabbt. Jag har snuddat vid tanken att: "Om min sambo hade träffat en yngre kvinna hade han kunnat ha lättare att bli pappa". Men det är faktiskt en tanke som jag INTE har ältat! Det är han och jag och det vi går igenom går vi igenom tillsammans.

Kix, jag vet att det är svårt, men försök att inte plåga dig själv med såna tankar. Det räcker att livet gör sitt bästa för att plåga oss,vi behöver faktiskt inte hjälpa det på traven...

http://enmammautanbarn.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

28 maj 2010 08:13

Hej gumman,
vet inte om det är mig du frågade efter men eftersom jag är Maria och har kommenterat lite då oh då hos dig så känner jag mig träffad.
Att gräma sig gör ingen nytta, jag har oxå grämt mig oändligt mycket över att jag inte gick till tant L direkt. Jag grämer mig över att vi valde Falun som klinik utan att få något +, jag grämer mig för att vi inte vågade byta klinik. Men vad hjälper det.
Bra att du försöker se det positivt. Det är inte lätt att hitta positiva tankar när man är mitt uppe i processen - men jag tror att det hjälper om man bara orkar vara lite lite lite lite positiv i bland.
Tänker ofta på dig och läser här varje dag.
Kram Maria

 
TeachGirl

TeachGirl

28 maj 2010 08:17

Jag tänker på exakt samma sätt, även om det inte är någon idé. Man tror ju aldrig att man kommer att ha svårt att få barn, det gjorde inte vi i alla fall. Mina tre syskon har två barn var o s v. Ödet suger rätt hårt ibland...

Ha en bra helg, trots allt.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

28 maj 2010 12:41

Ja herregud vad man ältar. Men det har ju faktiskt ingen nytta. Bättre att acceptera det som varit och försöka släppa det. Brukar önska att vi inte skulle ha varit så himla inställda på att skaffa hus, utbildning och fast jobb innan vi började. Men man kan ju inte veta hur det ska bli.

Känns så otroligt skönt att vi börjat gå hos L iallafall. Hon är ju otrolig. Vad har hon sagt till er om era chanser att bli med barn på egen väg? Till oss säger hon att vi kommer att lyckas nu efter kuren mot bakterien. Det verkar ju som om vi har lite samma problem...

Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Miss S

Miss S

28 maj 2010 16:24

Förstår dina tankar. Men du, "står du med en fot på igår och en fot på imorgon, så pissar du på idag"! :-) Det är lite onödigt att pissa på idag, tycker jag. Gör varje dag till det bästa du kan och vet att ni gör allt i er makt för att få ett barn.
Hade du beställt bukett till bröllopet, men glömde ta med den in till vigseln? Hihi! :-) Lite kul! Nej, jag har inte bokat sminkning och håruppsättning, men håller på att forska i det. Börjar bli ont om tid, jag vet...
Kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

29 maj 2010 23:01

Håller med dig om hur fantastiskt man mår efter att ha besökt L. Hon är verkligen otrolig. Är även jag orolig för att det inte ska funka ändå, men hon har ju sett så bra resultat på många andra kvinnor med samma problem, så hon borde ju veta vad hon pratar om. Hur länge försökte ni innan ni besökte L? När är ni klara med kuren?

Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pi

30 maj 2010 09:48

Låter ändå som ni har mycket på plussidan vad gäller adoption, där ligger jag och min man långt efter. Bra jobbat!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

31 maj 2010 10:27

Hej kära Kix!
Tack för ditt svar på min blogg. Jag är bara några dagar före dig på kuren. Jag använder just nu Ovesterin 2 ggr i veckan. Ska besöka tant L om några dagar.

Förstår vilken tidningsartickel du menar. Jag satt och läste den på hennes mottagning innan jag gick in på mitt första besök. Tycker det är otroligt att det inte uppmärksammas mer att slidkatarr försvårar att bli med barn! Blev så arg när jag fick reda på att det kan bero på bakterier. Här har vi gått och "slösat" bort värdefull tid och mått dåligt... jaja. skönt att få hjälp nu iallafall.

Tycker det finns mycket hopp för oss båda! Om vi båda haft bakterier som försvårat för spermierna att ta sig till ägget, och det finns inget fel på någon av oss eller våra partners...Då finns det ju en stor chans att detta är anledningen. Då finns det ju stor chans att det kommer att lyckas nu!

Jag tycker vi ska vara så positiva som tant L är, så kan vi träffas i sommar med våra stora magar och prata om just det vi skriver om nu.

Kramar!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

1 juni 2010 08:28

Jag bytte från sjukhuset i stan till tant L eftersom jag kände att jag inte fick några svar på mina frågor. De gjorde inga sådanna undersökningar som L gjorde.
Jag tror absolut att det är det som är problemet för oss Kix. L har ju hjälpt så otroligt många med samma problem, och hon tror ju på oss ;)

Du har rätt om sommaren såklart :D Vi satsar på en magträff till vintern! Nu är det inte långt kvar till vårt besök hos tant L. Sen är det bara att sätta igång på riktigt, med samma chanser som alla andra

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards