Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Det går inte...

Av Kix - 25 maj 2010 20:30


Det går inte ett år utan att jag inser att det blev inget barn det här året heller

Det går inte en månad utan att jag räknar dagar till nästa månad

Det går inte en vecka utan att jag fokuserar på att få ytterligare en vecka att gå fortare

Det går inte en dag utan att jag är ledsen för att vara missunnsam mot andra som lätt får biologiska barn

Det går inte en timme utan att jag tänker på vår situation som ofrivilligt barnlösa Det går inte en minut utan att jag önskat att mitt liv såg annorlunda ut

Det går inte en sekund utan att jag känner mig ouppfylld och halv som människa


Kix

 
 
TeachGirl

TeachGirl

25 maj 2010 21:41

Jag vet vad du menar. Starkt skrivet. Jag försöker verkligen att inte vara bitter mot par som lyckas få barn på första eller andra försöket, men det är svårt. Jag kunde inte prata normalt på nästan ett år med min systerdotter som har sin lilla söta ettåring. Jag var galen på att de blev gravida på typ andra *naturliga* försöket.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

avlangtan.blogspot.com

26 maj 2010 21:19


Kram till dig!

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

27 maj 2010 14:21

Känner precis som du. Det verkar de flesta göra som har samma typ av problem. Skönt att vi kan "samlas" och få skriva av oss på detta sättet. Man kan inte föreställa sig hur oerhört hjälplös och rädd man kan känna sig i sånna här situationer.

100000 styrkekramar till er!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Litenlangtan

Litenlangtan

31 maj 2010 10:16

Känner mig högst ovanlig som inte tänker på detta varje minut och dag ens... Vi försöker nog leva så "vanligt" och 'vi-har-inga-barn-men-försöker-vara-glada-ändå-liv' som det är möjligt...
Det är inte helt lätt men jag tror jag hade gått under om jag blivit lika uppslukad av adoptionen som jag blev när vi höll på med IVF som mest...
Det kan ju också vara det här vår hemutredare menar med att vi är "oförberedda" - att vi försöker att inte leva i ett kösystem/väntansprocess/längtansprocess. Saker kommer som överaskningar för oss och vi har inte pluggat in alla svar... Men jag upplever alla "fakta" kring adoption så svart och negativt med längre köer, färre barn, fler skador osv...
Jag orkar inte ta in och begrunda alla negationer. Rätt eller fel, vad vet jag.
Har ni fått ert medgivande klart nu?

http://litenlangtan.bloggplatsen.se

 
Ulrica

Ulrica

1 juni 2010 07:01

Jag kan också känna att vi inte "klickat" med vår hemutredare och visst har man rätt att byta. Men med 1 enda möte kvar så vågar vi nog inte riva upp himmel och jord och byta OM inte vår hemutredning visar sig vara helt fel. Någon har kommenterat vår och grannkommunen som "dåliga" och vi har fått rådet att byta av många som inte är inne i svängen som tycker vi blir felbehandlade... MEN man är ju i ett väldigt känsligt läge och slår underifrån. Vad säger att nästa hemutredare är bättre? Är själv 37 så jag känner inte heller att jag egentligen kan vänta men jag kan ju inte påverka vare sig våra IVF-resultat eller kötiden. Har känt min man i snart 4 år och vi har försökt få barn i 3½ av dem. Vi har till stor del levt som barnlösa hela tiden och det sätter sin prägel såklart. Men för att orka igenom det här som jag inte kan påverka måste vi försöka bibehålla den känsla som vi först föll för hos varandra och ha kul under tiden vi väntar på att få bli en familj.
Vi ska tillbaka till Soc nästa fredag för att förhoppningsvis knyta ihop säcken och få avslut på hemutredningen. Sen är det bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra i nämden, hade vart skönt att ha en milstople avklarad innan sommaren!

http://litenlangtan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards