Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Att acceptera att det inte blev något den här gången heller....

Av Kix - 16 maj 2010 16:09


Det har varit en lång, ledig helg och vi har haft besök av min mans syster med familj; man och två pojkar under torsdag och fredag. Dessa dagar har gått fort då vi har hittat på saker med pojkarna hela tiden, det har varit skönt efterom min fokus har varit på annat än vår ofrivilliga barnlöshet. Dessa pojkar har ju blivit ganska stora, så vår barnlöshet gör sig inte påmind på samma sätt.


På lördag tog vi en långpromenad inkl. lunchgrillning med min bloggläsare och vän L med familj; sambo och dotter. Deras dotter är drygt 1 år och vår ofrivilliga barnlöshet gör sig påmind ordentligt. Deras dotter är URSÖT, men jag har inte förmåga att släppa loss, att släppa barriären och inte bry mig om mina inre tankar och hinder … men det går bara inte.  Det gör för ont. Förlåt L.


Idag har vi tränat hunden i sök tillsammans med en massa annat hundfolk. När man sitter figurant i skogen hinner man känna efter och tänka en hel del. Jag känner att min kropp inte fungerar: den är tung, jag är knäsvag och hjärtat slår men jag känner det inte. Jag hinner tänka en del:  Skall jag acceptera att det inte finns något fel på oss men vi blir ändå inte gravid? Kommer ett FET göra någon skillnad? Skall jag ställa in mig helt på adoption? Vågar jag någonsin hoppas igen?  Orkar jag gå igenom ett hopp och förtvivlan igen? Har jag accepterat att det inte blev något den här gången heller?


Slutligen, en fråga till alla er som gjort ett flertal IVF-försök (och misslyckats):


Är det enklare att acceptera att det inte blev något denna gång heller för varje försök man gör?


Kix

 
 
TeachGirl

TeachGirl

16 maj 2010 17:22

Både ja och nej för min del. Men visst kändes det mer den första gången. När vi gjorde vår första IVF var vi båda så tvärsäkra på att det skulle lyckas och när vi fick det negativa beskedet var jag helt förstörd.

Den här gången kommer jag att bli ledsen om det inte lyckas, självklart kommer jag att sörja. Men jag är mer inställd på det nu. Maken sa igår att han ser dessa försök som en bonus. Vi är nog båda ganska inställda på att det kommer att bli adoption som leder oss till våra barn. Med det sagt så är jag fortfarande helt inställd på att detta försök ska lyckas.

Låter jag förvirrad? Det är bara en del av hur jag *verkligen* känner mig...

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Pi

16 maj 2010 20:39

Ledsen att det inte gick vägen den här gången heller. Med fem misslyckade IVF i bagaget så tycker jag att det på sätt och vis blir lättare för varje försök, man är liksom mer förberedd på att det inte går vägen. Men, samtidigt är det svårare eftersom det ofrånkomligt leder in en på vägen att man kanske aldrig kommer att få några biologiska barn. För mig har det så sakta smugit sig på, och nu börjar jag inse och konstatera att det kommer att bli så för oss, men acceptera det vet jag inte om jag kommer att göra, någonsin...

 
Ingen bild

Pi

16 maj 2010 20:40

Oj, min kommentar flög iväg för tidigt. Skulle förstås också skriva att jag känner med dig så fruktansvärt mycket. Livet är inte rättvist, så är det bara.

Ta hand om dig!

 
Ulrica

Ulrica

17 maj 2010 08:22

För vår del var det första misslyckandet det klart tyngsta. Det sista var länge förberett med 9 månaders akupunktur, matförhållningsorder, makens fick inte träna som han ville osv. Jag hade stora förhoppningar men det ville sig inte ens till befrutning den gången heller. Då var det bara så det skulle vara tydligen. Vi ska inte bli föräldrar till ett bio-barn... Som tur var hade vi adoptionen på G och vi slickade såren i 3 månader innan vi tog kontakt med kommunen igen.
Nu känns det okej att det inte blir biobarn... Det kommer bli barn, på ett annat sätt...
Men visst är det hårt - att vara annorlunda, att människor omkring en inte kan förstå, att längta så vansinnigt men inte få...
Men på något sjukt sätt vänjer man sig och lär sig att hantera det...

http://litenlangtan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

17 maj 2010 11:28

Jag tycker verkligen att ni ska ta ett seriöst snack med er läkare, eftersom det hela tiden har sett så fint ut får ni inte ge upp!! Vi har själva fått informationen från vår klinink att med toppembryon hela tiden är det bara en tidsfråga innan man lyckas, även fast det är sjukt jobbigt när det misslyckas så måste man bara ha det i bakhuvudet... Ett tips iaf. ge inte upp!! kram

 
Ingen bild

Maria

17 maj 2010 20:28

Hej gumman,
för mig kändes det värre och värre för varje försök som misslyckades. Jag blev mer och mer deprimerad..... kände mig som du. Men jag vill att det ska fungera för er .... precis som det gjorde efter L´s mirakel kur. Jag vet att det snart är er tur - det måste det vara. Vi hade alltid fina ägg och topp resultat vid varje försök men ändå fäste det aldrig. Efter L´s kur blev jag spontant gravid 2 gånger på 1 år :-), vet att det inte hjälper att veta att andra lyckas när man inte gör det själv. Men jag tror på dig och L´s mirakelkur.
Kram Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards