Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Skillnaden som inte gjorde nån jävla skillnad

Av Kix - 9 maj 2010 18:47


Idag kom motsatsen - rött i trosorna idag. Misslyckat IVF-försök nr 4. Det som kändes så perfekt från början tills i morse: en öppen kanal till livmodern, förbehandling för att ta bort inflammation, instruktioner för att bygga upp slidväggen, en massa positivism från den privata gynekologen, två embryos inplanterat, "lim" som skall hjälpa, efterbehandling med tabletter och sprutor som gynnar blodomloppet.... men inget hjälpte....


Och jag som alltid tänkt att hoppet är ju det sista som lämnar mig. Men idag tror jag att hoppet också lämnade mig. Och min man.


Både jag och min man har ju varit såååå positiv hela veckan och idag kom ett sådant bakslag att det gör ont i varenda kroppsdel och hela själen. Idag ser jag ingen skillnad som gör någon skillnad. Hur skall jag orka ta tag i vardagen igen?


Kix  

 
 
Tea

Tea

9 maj 2010 20:25

NEJ! Tänker på dig!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

9 maj 2010 22:08

NEJ :´( !!!!
Vet inte vad jag ska säga som ens i närheten skulle få dig att må bättre :(.
Men du ska veta att jag LIDER med er!

KRAM

http://langtanochvantan.blogspot.com

 
TeachGirl

TeachGirl

9 maj 2010 22:58

Nej! Fan också, jag som suttit och hållt tummarna. Tänker på dig/er.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

10 maj 2010 08:23

Än ska du inte ge upp!!!
Jag blödde när jag var gravid - men jag förstår din panik för det hade jag oxå varje gång.
Håller tummarna för dig.
Kram Maria

 
Nenne

Nenne

10 maj 2010 09:15

Neeej, jag har ju en enormt positiv känsla!
MEN, blödningen behöver ju inte betyda ngt egentligen. Det kan ju vara en vanlig liten blödning fast du är gravid. När har du testdag? Jag tror fortfarande att du är gravid tills motsatsen bevisas, alltså ett minus på stickan! GE INTE UPP! Du vet att jag fortsätter hålla tummarna! Kram Nenne

http://resantilltre.blogspot.com

 
Plusresan

Plusresan

10 maj 2010 10:44

:( :( :( Är sååååååå ledsen för er skull...
Vet hur det känns och lider verkligen med dig. Förstår inte varför det ska vara så svårt när man vill så himla gärna.
Tänker på dig.
KRAM

http://plusresan.blogspot.com

 
Sara

Sara

10 maj 2010 19:31

Åh nej, jag är så ledsen för eran skull.
Många kramar

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Miss S

Miss S

11 maj 2010 08:23

Nej!!! Har du gjort grav test också? Det är ju fortfarande så tidigt efter ET. Har du fått mens så tidigt på de förra försöken? Mina tankar finns hos dig...
Varm kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

11 maj 2010 08:37

Usch, kära vän beklagar så mycket. Nu fick du mig till att fälla tårar också. Detta skulle ju inte få ske. Förstår att det känns hopplöst och värdelöst nu och jag känner mig riktigt hjälplös då jag bara önskade att det fanns något jag kunde göra. Vill ändå avsluta med några bekanta rader:
-Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be, sluta aldrig drömma för under kan ju ske.
Stora kramar vännen, ta hand om varandra

http://www.asa1977.blogspot.se

 
IVF karusell

IVF karusell

12 maj 2010 22:27

Har ni tagit gravtest? Man kan ju blöda fastän man är gravid - och eftersom ni fått in två embryos så kan det vara så att det ena har gått förlorat men att det andra klamrar sig fast. Snälla, hoppas att det är så?!

Kram! ♥

http://www.ivf-karusell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards