Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Fantastiskt...

Av Kix - 1 maj 2010 16:18


... jag fick två embryos insatta!! Lyckan är nästan total (kan ju faktiskt inte vara total föränn det blivit bebisar). De lade dessutom på något "lim" på embryosen så att de skulle fästa lättare så nu kan de väl inte lämna mig....


Så om vi nu summerar våra IVF-försök så ser de ut så här:

IVF 1: 4 ägg - 2 befruktade - 1 tillbaka - 1 till frysen

IVF 2: 8 ägg - 4 befruktade - 1 tillbaka - 3 till frysen

IVF 3: 7 ägg - 5 befruktade - 1 tillbaka - 4 till frysen

IVF 4: 11 ägg - 6 befruktade - 2 tillbaka - 4 till frysen


Vi har alltså 12 embryos i frysen. Ett helt fotbollslag!! :)


För vidare behandling så har vi också fått ytterligare mediciner (känner mig som en pensionär som jämför mediciner) för att hjälpa embryosen på traven. Det är Tombryl som är blodförtunnande samt det är en spruta som heter Innohep som också är blodförtunnande, båda skall främja blodcirkulationen. Till detta kommer också Progestoron som skall skall in i slidan tre gånger per dag samt Folacin.


Min läkare sa innan vi åkte att han tycker att det är konstigt att inte blivit gravida på någon av de tidigare IVF-försöken då alla embryosen har toppkvalité, men om detta inte lyckas så hade han ytterligare ess i rockärmen. Så vi hoppas att han inte behöver spela dem för nu skall vi fan i mig lyckas!


Kix

 
 
Åsa

Åsa

1 maj 2010 17:03

Stort grattis! Härligt, om nio månader kommer storken! ;-)
Vad spännande det där med limmet, inget jag läst om tidigare får nog checka det med kliniken inför nästa gång!
Stora kramar

http://www.asa1977.blogspot.se

 
MDB

MDB

1 maj 2010 17:24

Åh vad roligt! Håller tummarna! Spännande att läsa om allt ni fått i tillägg, ska lägga den på minnet för ev kommande försök.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Tonci

Tonci

1 maj 2010 19:11

Vad skönt! Stort grattis till dig!
Håller tummarna att embryona fastnar och ert liv blir rikare med två bebisar om 9 månader.
Kramar

http://vivillockshabarn.blogspot.com

 
riesling

riesling

1 maj 2010 20:57

Lycka till!
Jag har inga personliga erfarenheter av dina problem men två av mina nära vänner har gått igenom det som du gör och det är verkligen en känslomässigt utmattande process. Det går upp och ner hela tiden.
Jag tänker på dig!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Plusresan

Plusresan

1 maj 2010 21:43

YES!!! Vad roligt!
Måste vara härligt att ha så många ägg i frysen. Hoppas ni inte behöver använda dem förrän det blir dags för syskonförsök =)

Massor med kramar!!!

http://plusresan.blogspot.com

 
Sara

Sara

1 maj 2010 22:22

Ett jätte stort grattis till ruvningen!
Det låter spännande med det där limmet, Dr T skojade när vi gjorde vårat senaste försök att han spottade så att de skulle fastna bättre och det gjorde de verkligen ;-)

Nu håller vi tummarna!

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Nenne

Nenne

1 maj 2010 23:47

Oj va spännande! Du vet att mina tummar är korsade i 20 dagar framåt hi hi! Nämnde din läkare om va det var för "lim" dom hade eller varför det använder blodförtunnade. Anledningen till min frågor är för att jag försöker samla på mig fakta till min egen IVF 5 :) kram kram

http://resatilltre.blogspot.com

 
Ingen bild

avlangtan.blogspot.com

2 maj 2010 09:23


Åh vilka fina siffror ändå. Nu hoppas vi! :)

 
Tea

Tea

2 maj 2010 11:35

Vilken lycka, grattis!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

3 maj 2010 13:32

Yiippie! Grattis och gu´vad skoj att ni fick 2 tillbaka. Måste kännas hoppfullt denna gången. Tror verkligen att 2010 är ert år.
Kram Maria

 
Miss S

Miss S

4 maj 2010 21:16

Åh, vad härligt att du är ruvare igen! Och till två stycken dessutom! Tänk om vi båda får tvillingar i början av nästa år!! ;-)
Underbart att ni har så många i frysen också!
Ledsen för att jag lyst med min frånvaro den sista tiden och missat helt att ni var igång med ivf igen.
Varm kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

9 maj 2010 19:31

Vad kul!! Grattis till sa bra resultat. Fick ocksa tillbaks tva blastisar igar, tanker precis som du den har gangen. Gravid tills motsatsen bevisats.

Vad bra med sa manga i frysen. I frankrike dar vi gor IVF sa har man inte ratt att gora en ny behandling innan man anvant alla embryon som man har frysta. Sa det blev stimulerat FET for oss den har gangen.

Stort lycka till!

Kram Lisa

http://parislisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kix - 17 maj 2012 23:31

  Jag är ganska säker på att det här blir mitt sista inlägg i den här bloggen. Den skapar sådan ångest och jag orkar inte veta av den. Mitt sista inlägg blir således bara att uppdatera om det sista.   Han var otrogen. Jag kom på honom förra sön...

Av Kix - 4 april 2012 22:16

  Pratat med vår adoptionsutredare för att avsluta/dra tillbaka det medgivande vi har som par. Nämnde för henne att jag har tankar på ensamståendeadoption, men fick ett kallt svar om att det kan ta tid, och att det här måste läka först och det stäl...

Av Kix - 31 mars 2012 11:15

  Jag skall försöka uppbåda lite energi och skriva även till er som inte har fått något lösen.   Det är över nu. Han vill skiljas. Efter 14 års förhållande har den 6 åriga ofrivilliga barnlösheten satt sina spår. Vi säljer huset. Flyttar till v...

Av Kix - 26 mars 2012 21:34

  Det här med lösenordsskyddade inlägg var väl inte fullt så genomtänkt... ni dränker mig med mail. :)   Jag besvarar dem eftersom! Gulliga ni! Ni skriver så fint!   Kix     ...

Av Kix - 25 mars 2012 15:12

  Det är avgjort. Det blir delvis lösenordsskyddade inlägg på den här bloggen. Jag känner ju två privat som läser, dessutom har jag ju varit på flera bloggträffar. Så jag är ju inte anonym längre...   Vill ni läsa de lösenordsskyddade inlägge...

Presentation

Fråga mig

31 besvarade frågor

Mail

kix_barnlos[snabel-a]hotmail[punkt]com

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gillar

  

                

Besöksstatistik


Skapa flashcards